Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har hentet motorstorm 3D på ps3, og kan ikke få det til at vise i 3D!

Går udfra at jeg ikke skal tænde for 3D knappen på fjernsynet, når flere har skrevet her at den sku gøre det af sig selv, ved at 3d signalet kommer til fjernsynet.

Skal man sætte nogle indstilliger op i ps3? Har hentet version 3,5..
Eller kan det skyldes at hdmi skal gå direkte til fjernsynet fra ps3, og ikke gennem HIFI bordet? Det stopper måske 3d signalet?

Lige nu er det sat sådan op: 1. ps3 igennem hdmi til BD in på hifi tvbordet. 2. Tvbordet forbundet med tvet igennem hdmi. 3. digtigtal optisk stik fra fjernsynet til tvbordet.
Mcman skrev: Går udfra at jeg ikke skal tænde for 3D knappen på fjernsynet, når flere har skrevet her at den sku gøre det af sig selv, ved at 3d signalet kommer til fjernsynet.
Du skal endelig ikke trykke på 3D-knappen. Så starter du 2D-til-3D konverteringen, som ikke har meget med 3D at gøre. Motorstorm er dog ikke den helt store oplevelse hvad angår 3D, men dog ganske fornøjeligt.
Skal man sætte nogle indstilliger op i ps3? Har hentet version 3,5..
Eller kan det skyldes at hdmi skal gå direkte til fjernsynet fra ps3, og ikke gennem HIFI bordet? Det stopper måske 3d signalet?
Du kan læse vores guide her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1276272582

Hvis du kører den gennem dit anlæg, så skal dit anlæg understøtte HDMI 1.4 for at lade 3D-signalet komme igennem. Gør det ikke det, skal du tilslutte din PlayStation 3 direkte til Tv'et.
Af Mcman
Mange tak, prøver at gøre dte der med ps3 når jeg er hjemme:)

Men hvordan kan man vide g-950 tvbord understøter hdmi 1,4?

Der står i spec på g-950 tvboordet:

"3 HDMI™-indgange (1 udgang) med gennemgang af High Definition 1080p "

Ellers er det ligemeget hvilken hdmi hul jeg bruger på tvet? (har bare taget 1eren)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis der ikke står HDMI 1.4 i specifikatioenrne for bordet, så betyder det som regel, at det ikke er understøttet. Det skal hvert fald være købt indenfor det sidste halve år før det er tilfældet.

Der bør stå HDMI 1.4 på en af indgange på bagsiden af Tv'et, men du kan med stor sandsynlighed anvende alle sammen til 3D :)
Af Mcman
Øv, det gør den nok ikke så.. De er lavet i 2009
Men gad vide, om jeg bare kan sætte ps3 til tv'et, og så bare have digital optisk stik mellem tv'et og tvbordet? Og så sætte tvbordet på tv output istedet for bd? Så burde den vel i teorien vise ps3 og have lyden fra ps3?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja det burde give dig lyden med fra PS3 :)

Har dit Tv-bord kun ét optisk stik? Du kan jo også tilslutte din PS3 direkte til TV-bordet via optisk og direkte til TV'et via HDMI. Problemet med for mange led kan ind i mellem blive, at lyd og billede ikke er synkroniseret.