Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Montauge
Heysa derude :-)

Jeg står med det problem at jeg ikke kan få det til at virke ordentligt.
Jeg har lige købt Call of duty: Black ops, som kan spilles i 3D.
Problemet er at når jeg går ind i spillet og vil vælge 3D, så kan jeg ikke aktivere det, fordi den siger jeg skal bruge et 3D kompatibel TV.
Jeg har købt 3D pakken til tv´et og aktiveret 3D på det som jeg skal når jeg har startet spillet (og som man kun kan gøre, når det er noget der kan anvendes i 3D.)
Er der andre der har oplevet problemer med dette ?
Evt. problemer med denne Philips Model.

Mvh. Simon
Af trykkertor
Jeg spiller CoD:Black Ops i 3D på min Xbox360 -> Samsung 3DTV.

Under options vælger jeg Stereoscopic 3D.
Så viser tv et dobbelt billede, venstre/højre.
Jeg aktiverer 3D på tv, og vælger side-by-side, og det hele kører bare.

Xbox360 er ikke registreret som en 3D enhed på tv.
Kun koblet med kabel i, og det spiller bare.
Af trykkertor
Metoden COD:BO laver 3D på er ikke FULLHD3D.
Men side by side. Så man skal i teorien kunne få 3D selv om en ikke har oppgraderet sin PS3 til 3D.

Det den gør er at halvere oppløsningen, og køre billede ved siden af hinanden.
Så strækker tv billede ud og viser skiftevis.

Prøvde lige nu igen. Og den her gang kørte jeg HDMI-kabelet igennem min IKKE-3D-FORSTÆRKER, og uden problemer får jeg stadig side-by-side 3D på skærmen. Det spiller bare.
Af Montauge
underligt..
For jeg kan ikke aktivere det i spillet, men på mit tv kan jeg vælge om det skal være 3D Automatisk, side by side eller op & ned eller 2D..
Men kan ikke vælge stereopisk 3D i spillet :-(
Af Montauge
Kan det være fordi jeg ksal bruge et HDMI 1.4 kabel ? selvom det skulle være muligt med et alm. 1.3 ?
For det kan måske være Tv/PS3 ikke kan "læse" det med 1.3 kablet..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det skulle ikke være nødvendigt. Der er ikke nogen forskel på de ledere, som relaterer til 3D. Der er et par ekstra features i form af et par ekstra forbindelser i et 1.4 kabel, men de har ikke noget med 3D at gøre. Faktisk kan et 1.3 kabel sagtens være fuldt 1.4 kompatibelt, men producenten har bare ikke certificeret det til dét.
Af Montauge
Okay, det gør ikk mit problem mindre :-(
Af trykkertor
Som Yakken beskriver, er det ikke noget med HDMI 1.3 vs 1.4.
Som jeg nævnte kører jeg signalet igennem min HDMI 1.3 receiver. Altså en ikke-3D-receiver. Og jeg får stadig 3D.
Af trykkertor
Hmmmmmmm.......
Prøv det her.

I Playstation sine indstillinger, set video til 720p.
Start så spillet og aktiver 3D i spillet.

Jeg startet spillet nu på min Xbox. Og når jeg aktiverer Stereoscopic 3D under indstillinger i spillet.
Så står der at en skal sette HDMI til 720p.
Det gør min Xbox automatisk. Måske gør din PS3 det ikke automatisk.
Så prøv at justere den til 720p manuelt, og så starte spillet.
Af Montauge
trykkertor skrev:Hmmmmmmm.......
Prøv det her.

I Playstation sine indstillinger, set video til 720p.
Start så spillet og aktiver 3D i spillet.

Jeg startet spillet nu på min Xbox. Og når jeg aktiverer Stereoscopic 3D under indstillinger i spillet.
Så står der at en skal sette HDMI til 720p.
Det gør min Xbox automatisk. Måske gør din PS3 det ikke automatisk.
Så prøv at justere den til 720p manuelt, og så starte spillet.
Det prøver jeg når jeg kommer hjem fra job i aften :-)
Krydser fingre for det virker!
Af Montauge
Jeg har nu snakket med Philips Facebook team og de skriver følgende;

"Hi Simon, Thanks for getting in touch. This is a known issue and we are working with Sony to resolve it. Our plan is to release a software update to fix the issue next month. Sorry for the inconvenience, The Philips Facebook Team"

Så det forklare jo en del ang. mit problem:-)
Af Morten_J LG
Hej!

Håber jeg lige må blande mig lidt i denne, da det er et rent personligt spørgsmål, som ikke har noget at gøre med selv trådens egentlige emne.

Kan forstå på "trykkertor", at Black Ops kan spilles i 3D på XBOX360 - så er det jeg måske har været frosset ned :) , men er der kommet en opdatering til XBOX360 så den kan køre 3D eller er det 2D til 3D konverteringen du bruger på dit Samsung TV?
Af trykkertor
Nej, det er ikke konvertering, men side-by-side 3D.
De flæste, eller meget mange har meget lidt styr på vores 3D-teknologi.
Mange tror man skal have en oppgraderet eller bygget konsol.
Fakta er at selv på en almindelig dvd kan man lave en side-by-side 3D-film. Og få "ægte" 3D.

Sån set burde også en Wii kunne klare at lave side-by-side 3D.
Så Xbox konverterer ikke, men viser ægte 3D.

Det PS3 har gjort er at den kan vise FULLHD3D. Side-by-side giver kun halve opløsningnen på billede. Siden hele skærmen bliver brugt til billede for højre og venstre øje, er der kun halve pladsen til hvert øje, set i opløsningens øjne.

Men nu er ikke FULLHD3D så vigtig i spilsammenheng da der p.t. ikke er nogle konsolspil der bruger fullHD i 3D.
De flæste bliver nedkonverteret til 720p, og måske enda mindre.

Så at Xbox kan vise 3D uden en opdatering der er en særlig 3D-opdatering, er intet hokus pokus.
Der skal stadig meldes ud at nogen mener PS3 versionen af Black Ops giver mere dybde i 3D, en Xbox versionen.
Den kan måske have noget med den særlige opdateringen PS3 har fået. Eller at den kører med højere opløsning i 3D billedet, end hvad Xboxen gør.

Men ja, der kommer nogle spil nu fremover til vil kunne vises i 3D på såvel Xbox som PS3.
Næste på listen er Need For Speed Hot Pursuit som kommer til weekenden.