Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Webbruger
Hej
Jeg ved ikke om det er det rigtige forum!! Håber nogle kan hjælpe alligevel!
Jeg har lige købt et nyt Samsung LED 3D UE46C7000 fjernsyn, hvor der er en utrolig dårlig lyd i. Har nu planer om at købe et surround system og en 3D Blu Ray afspiller, da mit fjernsyn understøtter 3D.
Jeg har set på Samsung eget hjemmebiosystemer HT-C553, men bryder mig ikke rigtigt om designet !
Jeg har også set på Sony’s BDV-E870, men er i tvivl om man kan bruge dem sammen med et mit Samsung tv.
Mit plan er, at jeg kun vil bruge 1 fjernbetjening, så jeg kan betjene Blu-Ray og surround og tv
med en fjernbetjening, og så når jeg slukker for tv’et, skal Blu Ray afspilleren og surrounden også slukkes?
Jeg ved at Samsung bruger Anynet+ men er den kompatibel Sony BRAVIA Sync ?
Eller skal jeg holde mig til Samsungs produkter for at være helt sikker på at de er kompatibel!

Hvis jeg køber en Sony 3D Blu Ray afspiller, vil jeg kunne bruge den på mit Samsung tv. og vil den fungere lige så godt som 3D Samsung Blu Ray afspiller på mit tv?

Er der nogle der ved hvornår Samsung kommer med nye hjemmebiosystemer ?

Det var en del spørgsmål, men håber at nogle kan hjælpe mig lidt på vej
Af kenegs
Jeg er ret sikker på at anynet og braviasync ikke er kompatible.

Hvis du skal have en fjernbetjening der virker til begge systemer, skal du have en hybrid du kan programmere.
Men du kan sagtens bruge et sony surroundsæt til en samsung skærm; det skal nok spille som det skal, men du skal bruge 2 fjernbetjeninger eller en hybrid. Alternativt til slukke systemet, kan det gøres enkelt med en el-spare skinne med fjernsynet som primær strømkilde.

Et alternativ ville være en soundbar, som slukker sammen med tv'et. Men så mangler du stadig blu-ray afspilleren.
Af Westar
Tror du skal holde dig til Samsung med det hele når dit TV er Samsung.
Jeg har en 3d afspiller til salg her på siden hvis det er det du beslutter dig for, den kan jeg styre med remoten fra mit ue55c7705

Westar
Af woergaard
Jeg havde sammen udfordring som dig. Så jeg investerede i en Yamaha HDMI reciver som bridge for min Samsung Blyray, Samsung Yousee Boks,Apple TV samt Wii. JEg styrer det hele via en Logitech Harmony 1100.

Det skal siges at kun min Samsung Blueray duer med anynet, derfor valgte jeg Logitech som fjernbetjening.
Af mundt
Jeg kan styre de basale funktioner i mit set-up med remoten til mit tv. Når jeg eksempelvis skifter source til ps3, tænder ps3'en og recieveren skifter input. Jeg kan så styre volumen på recieveren og funktionerne på ps3 med tv remoten. Det er samme historie med bd afspilleren :-)