Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kammersgaard
Panasonic Viera TH-37PX80.

* Hvad skal du bruge dit TV til?
* Hvor skal det placeres?
* Hvor langt fra skærmen sidder du ca?
Af Joko
Jeg bringer lige dette emne op igen:

Jeg er på udkig efter et godt fladskærms-tv. Jeg vil gerne skifte mit gamle 28" CRT tv ud.

AFSTAND
Det skal stå på mit værelse henne ved min seng.. Så alt efter hvor jeg ligger vil skærmen være mellem 2-2,5 meter fra mine øjne..

FORBRUG
Mit forbrug af TV er rimelig stort. Jeg ser mest tv. Dernæst PS3. dernæst DVD. jeg har analog TV, ikke digital. Ønsker selvfølgelig en rigtig lækker oplevelse når jeg spiller PS3, og ser DVD.

Jeg er har fået anbefalet panasonic 37"PX80, men jeg har sq bare bange for det bliver for stort :/.. Så hvis jeg nu ikke skal ha' et 37 TV, hvad kan i så anbefale?

hilsen Joko :D
Af mkirkelund
37" bliver slet ikke for stort :)

Jeg har netop lånt en 40" D3000 og sidder omkring halvanden meter fra den.
Det er SLET ikke for stort. :)

Mine kilder er analog tv, (en smule digitalt, dr1, tv2, dr2).
Og så min computer.
Af zyckelmaster
Jeg kan kun bekræfte - 37" er ikke for stort...
Af Zacho
også her, 2m fra en 42"
Af Joko
Okay rart at vide.. men Hvis jeg nu ønsker et mindre TV, hvad er så at foretrække syntes I?? :P

PS. hvis man sætter billedeformatet om til 4:3 på PX80, risikeres der så burn in på de to sorte bjælker i siderne på skærmen?
Af Zacho
De sorte bjælker har jeg endnu ikke oplevet medføre burnin.. Ikke det mindste faktisk.
Af Joko
ok ;) men egentlig så er de sorte bjælker vel også "slukket". Altså den del af TV skærmen er slukket? hæh?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, for plasma-TV er de slukkede, men det er jo kun en konsekvens af den måde som plasma virker på.

Burn-in kan jo også fremkomme i omvendt betydning, således at de sorte bjælker ældes langsommere end resten af skærmen og det vil have samme generende effekt.
Af Joko
nå ja det ville sq være træls :S.. at siderne har en anden farve end resten af skærmen..
Af TYBO
Har en 37" i soveværelset...det er helt perfekt. sid....ehhh ligger 2½ meter fra TV