Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bliss
Er lidt forvirret, 100Hz giver et skarpere billede, men er det ikke ligegyldigt hvis skærmen er i stand til at levere 24p? hvor er yakken :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Han er her!
100 Hz hjælper dig ikke hvis du forsøger at afspille native 1080p24 materiale. Da 24 ikke går op i 100, så får du stadig hakkende billeder ud af det. En skærm der understøtter ægte afspilning af p24 materiale, benytter frekvenser på x24 Hz, hvilket giver dig helt flydende billeder.

I praksis kan det dog være at du slet ikke vil lægge mærke til om skærmen viser p24 eller ej. Det er ikke alle der er lige irriterede over manglen på p24.

Står man og ser på 2 TV der hhv. kan og ikke kan afspille 1080p24 korrekt, så burde man dog være i stand til at se forskel, især i panorerende scener.
Af Bliss
ok takker for svaret, har du eller andre noget at udsætte på DMtech, vil ikke lyde spec-forblændet, men Produktoverblik

42” Wide 1920x1080p24, FullHD - 100Hz
Kontrast : 1600:1 (dynamisk 5000:1)
HDMI-indgang : 3
Analog tv-tuner : 1
Digital tv-tuner : 1
Opdateringshastighed : 5ms
Tekst TV hukommelse : 1000 sider
Dansk skærm-menu
DVD med DivX support
Digital SPDIF lydudgang

Er vi enige om at hvis de skriver det er et p24 så skal det leve op til det og ikke kun kunne modtage p24-signal?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er vi ikke enige om. 100 Hz kommentaren antyder at skærmen ikke kører ved 96 Hz eller 72 Hz, men kun ved 100 Hz.
Af Bliss
var det som gjorde mig forvirret, kunne ikke få de ting til at hænge sammen, men så er faktum jo at man ikke kan stole på, at et tv reelt er p24 selvom det står der, det her projekt har nu stået på i 2 uger og er ganske vist blevet klogere men aner stadig ikke hvad jeg skal vælge, og det gør det ikke nemmere. at man så ikke kan bruge informationerne fra forhandlerne til en skid
Yak nu fortæller du mig hvad jeg skal købe og så bliver det det
Ser Tv (surprice), DVD-afspiller, PC med mediacenter hvor jeg havde planer om at smide et kombi blue-ray/HD drev i og så lade computeren decode billede og lyd
PZ70 er en mulighed men også det absolute max i pris. Hvis du forsikrer mig om at p24 ikke betyder det store og der ikke findes nogle alternativer, som ikke kræver mit eget kraftværk for at producere strøm så er det PZ70 som jeg bestiller
Af keler
Bliss skrev:var det som gjorde mig forvirret, kunne ikke få de ting til at hænge sammen, men så er faktum jo at man ikke kan stole på, at et tv reelt er p24 selvom det står der, det her projekt har nu stået på i 2 uger og er ganske vist blevet klogere men aner stadig ikke hvad jeg skal vælge, og det gør det ikke nemmere. at man så ikke kan bruge informationerne fra forhandlerne til en skid
Yak nu fortæller du mig hvad jeg skal købe og så bliver det det
Ser Tv (surprice), DVD-afspiller, PC med mediacenter hvor jeg havde planer om at smide et kombi blue-ray/HD drev i og så lade computeren decode billede og lyd
PZ70 er en mulighed men også det absolute max i pris. Hvis du forsikrer mig om at p24 ikke betyder det store og der ikke findes nogle alternativer, som ikke kræver mit eget kraftværk for at producere strøm så er det PZ70 som jeg bestiller
Hvorfor ikke tage panasonics nye model px80. Det er afløseren for px70, og px80 understøtter 24p.
Af Bliss
fordi mediacenter ligner lort i 1024x768, er du i tvivl så start det op på din computerskærm i den opløsning, det ligner næsten window 3.11 (overdrivelse fremmer forståelsen)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ70 erstattes også i næste måned (omkring d. 14.) så det kunne være at du skulle vente på den nye model? De skulle både have ægte p24 afspilning og fuld HD. Prisen er så en anden ting... den ved vi ikke rigtigt noget om endnu.

Bruger du skærmen til at surfe på eller er det bare alm. mediecenterafspilning af film og billedvisning? I så fald så ville 1024x768 ikke afskrække mig personligt. Der er ret mange fede skærme derude hvis man slækker på kravet om fuld HD - også til gode priser.

Sidste nye prisfald er eksempelvis på Samsungs 50" Q97, som kan købes til omkring 10.000 kr.
Af Bliss
ok vi ser hvad der sker når pz80 og pz85 rammer gaden hvis priserne holder og kvaliteten ikke går ned så kommer de til at ligge et pænt stykke under de nuværende modeller, jeg kan dog ikke finde nogen konkrete steder hvor der står at de skulle levere p24, har læst mange rygter om det, men det er ikke opgivet på deres egen hjemmeside
http://www2.panasonic.com/consumer-elec ... 0000005702
Af Bliss
ja yak, men viser det ikke bare hvad vi tidligere har diskuteret, hvad betyder det så når de skriver p24 og andre steder p24 (real cinema), betyder det så at nogle af dem er i stand til at bruge signalet mens andre er i stand til reelt at gengive p24. nåh **** det, vi venter et par uger og ser hvad der sker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, der er ikke ret meget andet at gøre...