Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Er der andre som oplever udfordringer med TV2play på Apple TV, når man tager live kanaler at det staller/pauser streamen og ikke starter igen? Nogle gange kan man bare trykke play igen, så kører den videre, men oftest skal man stoppe stream og så starte den igen så kører det. Det sker ikke når jeg tager programmer (altså ikke live) der kører det bare. Umiddelbart ville jeg formode jeg har et netværks problem, men når det ikke gælder andre tjenester eller "optagede" programmer så har jeg svært ved at hitte ud af hvor det skulle være.
Nogle gange kan det køre i timer uden issues, andre gange er det få minutter af gange, så har ikke rigtig fundet nogen sammenhæng.

Det skal siges at problemet har stået på i laaang tid, så flere forskellige versioner af deres app og flere forskellige versioner af tvOS.

Hvis nogen har bud på en løsning, så hører jeg meget gerne herom.

Apple TV 4k (2022 version)
tvOS 26.3
TV2play abb fra TV2
Nyeste version af tv2 play app.
Lyder som en dårlig forbindelse til router/internettet. Så enten er der for langt til routeren, eller også knas med den eller forbindelsen ud af huset.

Hvis du kører trådløst, så er der stor risiko for at det er der at det går galt
Genstart router/modem fra udbyder og hvis du har kan man ligeså godt genstarte alt udstyr i sit netværkssystem.
Det er en god ide at genstarte sit netværksudstyr regelmæssigt. Hvis man kan automatisere det til feks 1 gang om måneden eller ugen afhængig af ens temperament er det endnu bedre. Så skal man ikke tænke på det.
Netværk kan blive ustabilt med tiden og det behøver ikke at give sig udtryk i alle apps og alle aktiviteter man har med sin forbindelse at gøre. Det kan godt være at ustabiliteten er så lidt at det kun giver sig udtryk i enkelt aktivitet som feks en enkelt app, i en enkelt aktivitet.
Feks en hastighedstest siger ikke særlig meget om stabilitetsproblemer i sit netværk, så det kan man kun bruge til at finde ud af om man får den hastighed som man er lovet.
Ligesom alt muligt andet software og hardware baseret dimser skal genstartes en gang imellem skal netværk også genstartes en gang imellem.

Hvis det ikke hjælper kan du lave en feedback til TV2 app support om problemet og også prøve at kontakte din internet udbyder. Det kan være din internetudbyder kan se et problem i din forbindelse som de kan løse.
Du kan selvfølgelig også prøve sådan noget som at afinstallere TV2 appen og geninstallere igen. Og prøve at nulstille Apple TV boksen hvis det er helt håbløst.

men det kan selvfølgelig også bare være TV2 appen som har sådan et problem. Jeg bruger ikke selv TV2 så kan ikke sige noget omkring erfaring.
Dette har før været oppe og vende her i Forumet, det er TVet den er gal med, på mit OLED tv kan jeg ikke pt. se Play, HBO Max kan køre på 2 TVs på samme tid, det kan TV 2 Play ikke…