27 okt 2025, 12:05
Setup: LG tv, Beohub og Beolab 8000
Dette fungerer fint lydmæssigt med LG remote til Beohubben.
Men efter opdatering af LG sker der nu flg. mærkværdighed:
Tænder tv, indstiller lyd med remote.
Bruger smart tv funktioner og mister forbindelsen til Beohub. Remoten skifter til at bruge BT...
LG synes tilsyndeladende, der er smart at bruge IR til alm. tv funktioner, men BT til Smart tv funktioner.
For at regulere lyd, er jeg nu nødt til at resette remoten. Hubben bruger jo IR.....
Det sidste skal gøres hver dag, ofte flere gange dagligt.
Mit spørgsmål er: Hvordan undgår jeg dette "bøvl" ?
Er Beohubbens dage talte og skal der indkøbes en Beoremote ARC to Powerlink converter ?
Ville jo helst ikke bruge flere penge på det setup...
Har også et sæt BM 6500 der er koblet til Beolab 3500, så der er AUX optaget. Er der en løsning til at koble det på Beohubben (og Beolabberne) også?
Alle gode ideer imødeses....
Dette fungerer fint lydmæssigt med LG remote til Beohubben.
Men efter opdatering af LG sker der nu flg. mærkværdighed:
Tænder tv, indstiller lyd med remote.
Bruger smart tv funktioner og mister forbindelsen til Beohub. Remoten skifter til at bruge BT...
LG synes tilsyndeladende, der er smart at bruge IR til alm. tv funktioner, men BT til Smart tv funktioner.
For at regulere lyd, er jeg nu nødt til at resette remoten. Hubben bruger jo IR.....
Det sidste skal gøres hver dag, ofte flere gange dagligt.
Mit spørgsmål er: Hvordan undgår jeg dette "bøvl" ?
Er Beohubbens dage talte og skal der indkøbes en Beoremote ARC to Powerlink converter ?
Ville jo helst ikke bruge flere penge på det setup...
Har også et sæt BM 6500 der er koblet til Beolab 3500, så der er AUX optaget. Er der en løsning til at koble det på Beohubben (og Beolabberne) også?
Alle gode ideer imødeses....