Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Branditten
Setup: LG tv, Beohub og Beolab 8000

Dette fungerer fint lydmæssigt med LG remote til Beohubben.
Men efter opdatering af LG sker der nu flg. mærkværdighed:
Tænder tv, indstiller lyd med remote.
Bruger smart tv funktioner og mister forbindelsen til Beohub. Remoten skifter til at bruge BT...
LG synes tilsyndeladende, der er smart at bruge IR til alm. tv funktioner, men BT til Smart tv funktioner.
For at regulere lyd, er jeg nu nødt til at resette remoten. Hubben bruger jo IR.....
Det sidste skal gøres hver dag, ofte flere gange dagligt.
Mit spørgsmål er: Hvordan undgår jeg dette "bøvl" ?

Er Beohubbens dage talte og skal der indkøbes en Beoremote ARC to Powerlink converter ?
Ville jo helst ikke bruge flere penge på det setup...

Har også et sæt BM 6500 der er koblet til Beolab 3500, så der er AUX optaget. Er der en løsning til at koble det på Beohubben (og Beolabberne) også?

Alle gode ideer imødeses....
Brugeravatar
Af Eliasss
Hej, har du prøvet at tjekke LG tvs indstillinger for at se om du kan deaktivere automatisk BT-switching – det kunne måske løse problemet med remoten!
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg bruger denne til mit G4

https://shop.oneremote.dk/shop/69128-hd ... powerlink/

Den virker som den skal til mine 2 x Beolab 8000 samt en Beolab 7.4

Jeg har også en Apple Boks - så jeg bruger dens remote til alt - så min LG remote er røget i skuffen

Jeg havde overvejet BeoPlay Connection Hub - men valgte OneRemote løsningen da jeg så kunne nøjes med at bruge min Apple Remote til alt fremfor som nogle gør veksler mellem en LG og en Beo remote
Brugeravatar
Af Millemis
@KimKaos
God løsning - du er ikke den eneste, der gør det.
Det virker bare!

Er dog stadigvæk uklar på, hvad Banditen mener med en ‘Beohub’?

MM