JornH skrev: ↑02 apr 2025, 09:56
Mit nye TV kalibrers automatisk hvergang den tændes, men køber man feks. en LG vil jeg anbefale at købe den et sted og lade dem indstille TVet, selv om det kan koste noget, er det jo kun engangs udgift, eller man skal kende nogen eller selv være istand til at indstille dem…
Jeg vil også mægtig gerne høre mere om den auto-kalibrering, men er nu ret sikker på, der er noget, du har misforstået.
LG TV eller ej, er det begrænset hvor meget, der kan hentes ved en egentlig kalibrering, men det afhænger meget af modellen, desuden giver det ikke meget mening at ofre et par tusinde kroner på et TV, der måske koster 6000 kr.
Det vigtigste er, at man roder lidt med de forskellige profiler og indstillinger, gerne suppleret med lidt inspiration fra nettet, hvor den pågældende model er blevet testet, f.eks. her på siden.
Nogle ønsker endda ikke en billedkvalitet, der ligger tæt på standarden, dog vil jeg mene det ofte er et spørgsmål om tilvænning, men det må være op til den enkelte, så længe man er klar over, at et TV meget sjældent står godt direkte pakket ud af kassen...