Lund skrev:Ok jeg så bare i annoncen at der stod noget om fornem billedkvalitet.
Jeg har også et lille tårn du måske kan være interesseret i, det er antikt, men kun let brugt. Står i Pisa...
Lund skrev:Jeg er ikke så krævende, sidst jeg var i Bilka og stod og kiggede på deres fladskærme i mens konen suste rundt imellem alle hylderne, synes jeg selv Prosonic havde et fint klart billede.
Det er praktisk umuligt at sammenligne fjernsyn på den måde.
1) Der er sat op og og sluttet til, mere er der ikke gjort. DVS. at de er sat til "se-imponerende-ud-i-en-butik-mode", hvilket ikke ligefrem giver god billedkvalitet når du får det hjem i stuen.
2) I butikken er der meget lyst, det er der ikke i din stue om aftenen hvor man normalt ser TV. Det eneste du kan vurdere i butikken er hvor meget lys fjernsynet kan give. Det vigtigste (IMHO) når du får det hjem er kontrasten og hvor godt sortniveauet er.
3) I butikken larmer det, og du har ikke en chance for at høre om lyd gengives naturligt, men kun hvor højt fjernsynet kan spille.
Som du kan se er der en kæmpe forskel på det man kan vurdere i butikken og hvad der kendetegner et godt fjernsyn. I en rigtig Radio/TV forhandler har man en rimelig chance for at komme hjem med noget ordentligt, mens det er rent held hvis man køber i et supermarkedet, hos Elgiganten eller lignende store butikker.
Jeg var så heldig at have en Alfaview butik 50m fra min dør, og jeg stoppede op der flere gange om aftenen når det var blevet mørkt for at se om jeg kunne se forskel på deres skærme. De var stort set alle jammerlige, undtagen et. Det var det eneste plasma i butikken, så nu har jeg et Panasonic PV60.
Medmindre du ser meget TV om dagen, så vil jeg uforbeholdent anbefale et Plasma-TV. Pris/Performance hos Panasonic er uovertruffen. Jeg forstår helt ærligt ikke at de ikke sætter prisen op.
Husk på at du ved nethandel har 14 dages returret. Godtnok skal man så betale portoen, men jeg kan helt ærligt ikke forestille mig nogen seriøst vil mene at Panasonic's plasmaer giver et dårligt billede.