Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kan den anbefales til alm tv kiggeri samt en dvd film en gang imellem? Skal afløse et gammelt Nokia 28".
Jeg har minimal kendskab til fladskærme, og sidder ikke hele dagen foran skærmen, men nyt tv skal jeg have og søger derfor hjælp.
Af madass32
jeg har ikke set U3000 men U2000 er et af de dårligste tv jeg nogen sinde har set
Af Lund
madass32 skrev:jeg har ikke set U3000 men U2000 er et af de dårligste tv jeg nogen sinde har set
Ok jeg kender ikke noget til dem, og har aldrig set dem in real, men jeg faldt lige over annoncen her idag, og det var et kendt mærke til en pris jeg synes er rimelig.
Brugeravatar
Af azrael
U-serien er (vist nok) Sonys lavest rangerende serie og kan derfor ikke anbefales. Den sælges vist også primært på navnet.

Hvis du vil have et billigt flad-tv til normal tv, så bør du snarere kigge på Panasonic plasma-tv. Særligt PV/PX70-serien kunne være interessant for dig. Eller evt. deres lavbudgetserie PV/PX7.
Af Lund
azrael skrev:U-serien er (vist nok) Sonys lavest rangerende serie og kan derfor ikke anbefales. Den sælges vist også primært på navnet.

Hvis du vil have et billigt flad-tv til normal tv, så bør du snarere kigge på Panasonic plasma-tv. Særligt PV/PX70-serien kunne være interessant for dig. Eller evt. deres lavbudgetserie PV/PX7.
Ok jeg så bare i annoncen at der stod noget om fornem billedkvalitet. Hvad er der galt med U serien?
Problemet med Panasonic er, der er ingen forhandler indenfor mange km der lagerfører dem og jeg vil ikke handle på nettet da jeg vil se varen. Jeg så også Bilka havde Samsung sidst jeg var der, men jeg ved ikke hvilke, skulle Samsung fra Bilka være bedre end den Sony i næste uge?

Jeg er ikke så krævende, sidst jeg var i Bilka og stod og kiggede på deres fladskærme i mens konen suste rundt imellem alle hylderne, synes jeg selv Prosonic havde et fint klart billede.
Af Yonzie
Lund skrev:Ok jeg så bare i annoncen at der stod noget om fornem billedkvalitet.
Jeg har også et lille tårn du måske kan være interesseret i, det er antikt, men kun let brugt. Står i Pisa... ;)
Lund skrev:Jeg er ikke så krævende, sidst jeg var i Bilka og stod og kiggede på deres fladskærme i mens konen suste rundt imellem alle hylderne, synes jeg selv Prosonic havde et fint klart billede.
Det er praktisk umuligt at sammenligne fjernsyn på den måde.
1) Der er sat op og og sluttet til, mere er der ikke gjort. DVS. at de er sat til "se-imponerende-ud-i-en-butik-mode", hvilket ikke ligefrem giver god billedkvalitet når du får det hjem i stuen.
2) I butikken er der meget lyst, det er der ikke i din stue om aftenen hvor man normalt ser TV. Det eneste du kan vurdere i butikken er hvor meget lys fjernsynet kan give. Det vigtigste (IMHO) når du får det hjem er kontrasten og hvor godt sortniveauet er.
3) I butikken larmer det, og du har ikke en chance for at høre om lyd gengives naturligt, men kun hvor højt fjernsynet kan spille.

Som du kan se er der en kæmpe forskel på det man kan vurdere i butikken og hvad der kendetegner et godt fjernsyn. I en rigtig Radio/TV forhandler har man en rimelig chance for at komme hjem med noget ordentligt, mens det er rent held hvis man køber i et supermarkedet, hos Elgiganten eller lignende store butikker.

Jeg var så heldig at have en Alfaview butik 50m fra min dør, og jeg stoppede op der flere gange om aftenen når det var blevet mørkt for at se om jeg kunne se forskel på deres skærme. De var stort set alle jammerlige, undtagen et. Det var det eneste plasma i butikken, så nu har jeg et Panasonic PV60.

Medmindre du ser meget TV om dagen, så vil jeg uforbeholdent anbefale et Plasma-TV. Pris/Performance hos Panasonic er uovertruffen. Jeg forstår helt ærligt ikke at de ikke sætter prisen op.

Husk på at du ved nethandel har 14 dages returret. Godtnok skal man så betale portoen, men jeg kan helt ærligt ikke forestille mig nogen seriøst vil mene at Panasonic's plasmaer giver et dårligt billede.
Af Nick_S
Du kan evt kigge forbi Merlin/Fona/Elgiganten i starten af det nye år. De bør gerne have U3000 udstillet. Det er altså ikke særlig godt. Langt fra ligeså skidt som U2000 (Hvilket VIRKELIG var ringe), men det er intet D3000, det er helt sikkert.

Har du den ekstra mønt kan jeg anbefale Philips 7762D som Merlin får på tilbud fra den anden. Det kommer til at koste 7,5k men er MEGET bedre end U3000, tag ud og kig på det en gang :)
Af Lund
Intet slår så fejl som beregninger, der er netop indløbt og installeret i stk Panasonic TH-37PX70EA. Er jeg rablende gal i mit valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er et super godt valg. Jeg er sikker på at du vil blive langt gladere for dette TV end du ville være blevet for U2000/U3000.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg kan kun give Yakken ret i, at du har truffet et rigtigt godt valg! Tillykke med det! :)

Og godt nytår!