Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreNoLi
Ungerne har sat fedtfingre på mit LG OLED C8 tv. Har prøvet med alm. spejlrens, men kan ikke få det af. Det bliver nærmest bare værre. What to do?
Af bullerfnis
Kunne også godt bruge et svar her. Har endelig fået det på på væggen, så ungerne ikke kan nå så godt. Men syntes ikke det anbefalede microfiber klud vredt meget op, er nok til at få det helt rent..
Af MickDK
Lad være med at bruge spejlrens eller andre kemiske produkter! Man risikere at ødelægge antirefleks coatingen. En supermild opvaskesæbeopløsning og 2 mikrofiber klude - en svagt fugtet til at fjerne fedtstoffer/flueskidt fra skærmen og en tør til at pudse efter med.

Der er formodentligt syre i næsefedt så det ville jeg heller ikke forsøge mig med (men regner med at det var et sarkastisk indlæg :s ).
Af GreNoLi
MickDK skrev: 14 feb 2021, 14:47 Lad være med at bruge spejlrens eller andre kemiske produkter! Man risikere at ødelægge antirefleks coatingen. En supermild opvaskesæbeopløsning og 2 mikrofiber klude - en svagt fugtet til at fjerne fedtstoffer/flueskidt fra skærmen og en tør til at pudse efter med.

Der er formodentligt syre i næsefedt så det ville jeg heller ikke forsøge mig med (men regner med at det var et sarkastisk indlæg :s ).
Er sgu bange for at jeg har ødelagt skærmen !:(
Har brugt spejlrens og der er ligesom en svag hvid belægning flere steder på skærmen. !