Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig...
Jeg har købt et Philips The One - 58PUS8555/12 til 6.000kr. i Elgiganten
(kan dog se de har 58PUS9005/12 til 4.444kr. - ØV! - TV er over 14 dage og kasse m.m. er smidt ud)

Problemet er virkelig skidt i mørke scener og generelt mørke farver.
(Jeg har vedhæftet et billede af omtalte "blocks" + "gråligt filter")

Problemer:
- Billedet er gråligt(som om der er et gråligt filter over skærmen).
- Der er store pixels (blocks + støj i billede).
- Både ved SDR og HDR er der stadig, det her slags gråligt filter over skærmen.
- Flere, både danske og udenlandske købere klager over dette problem på hele "The One" serien (anmeldelser).

Alt er prøvet i form af opdateringer, billedeindstillinger/typer (også Film-mode), men det ændrer sig ikke.

"Philips har skrevet til mig, at jeg skal prøve at køre køre en "tvunget" opdatering på mit fjernsyn - også kaldet en PKG. - Har jeg dog ikke gjort endnu.."

Hvad kan der gøres - Er det et hardware eller softwareproblem?
Vedhæftede filer
af26f960-c664-5f49-967f-05c75affe954.jpeg
af26f960-c664-5f49-967f-05c75affe954.jpeg (47.41 KiB) Vist 1935 gange
IMG_0430.jpeg
IMG_0430.jpeg (2.2 MiB) Vist 1935 gange
Jeg har ikke noget svar på dit spørgsmål, og jeg tvivler om, at det er muligt at indstille sig ud af det. På AVforums kritiseres tv'et for netop det samme - og der er rigtig mange lignende frustrede købere. Udvaskede farver, dårligt billede, ringe kontrast, umuligt at kalibrere. Jeg tror bare ikke, at det er et særligt godt tv - men det er jo ikke til meget hjælp, nu hvor du har købt det. Beklager.
Har du husket, at ændre billedprofilen? Pr. default er den ganske forfærdelig og det går hårdt ud over TV-signaler. Du skal ændre den til ISF-profilen. Du kan evt. skele til et par af vore Philips-anmeldelser for at se hvad vi ellers har tweaket på.
SPV1977 skrev: 11 jan 2021, 10:32 Jeg har ikke noget svar på dit spørgsmål, og jeg tvivler om, at det er muligt at indstille sig ud af det. På AVforums kritiseres tv'et for netop det samme - og der er rigtig mange lignende frustrede købere. Udvaskede farver, dårligt billede, ringe kontrast, umuligt at kalibrere. Jeg tror bare ikke, at det er et særligt godt tv - men det er jo ikke til meget hjælp, nu hvor du har købt det. Beklager.
Jeg har fået byttet TV til et 58PUS9005/12 til de 4.444kr - Jubii :)
Det er egentlig 58PUS9005/12, som de på AV-Forum klager over, men det som jeg har fået, har ikke problemet, liiiige så meget, som mit tidligere 58PUS8555/12..

Jeg læste på AVForums, at det evt. havde noget at gøre med, hvornår skærmpanelerne er produceret(de første skulle være fejlfri)..

Jeg har dog derefter skrevet med Philips, som nu skriver, at det nu er registreret som en fejl, og at det kan klares med en softwareopdatering.
Så jeg venter spændt på, Philips sender denne ud, og at de ikke BARE har snakket mig efter munden, at de har tjekket op på fejlen..
Torben Rasmussen skrev: 11 jan 2021, 13:56 Har du husket, at ændre billedprofilen? Pr. default er den ganske forfærdelig og det går hårdt ud over TV-signaler. Du skal ændre den til ISF-profilen. Du kan evt. skele til et par af vore Philips-anmeldelser for at se hvad vi ellers har tweaket på.
Det er ligemeget, hvilken billedeprofil man vælger, bare man retter i den billedeprofil man nu vælger.
Jeg har dog valgt ISF-dag, fordi så gemmer den på alle input, samt så er der mulighed for at dykke ned i de forskellige farveniveauer m.m.