Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
Inden du begynder og indkøbe fra udlandet, så kik på de forskellige forums og se hvilken erfaring andre har gjort sig, når vi snakker indkøb fra Tyskland f.eks.
Du skal også tænke på, hvis det en dag gik i stykker og skulle retur, hvad dette måtte indebære for dig!

Hvis det er det tv du ønsker, så kan du starte med, at sende en mail rundt til de forskelige danske lavpris internet butikker og forhøre hvad sådan et tv ville koste hos dem, hvis de tog det hjem og med garanti hos dem.

Er der nogle speciel grund til, at de skal være et 42Z3030D ?
Jeg tænkte, hvis det var mig som stod med 13-14.000, så ville mit første valg være et Pioneer PDP427XD 42" plasma til 12.999 hos Elgiganten, eller hvis det skal være lidt billigere, et Panasonic TH-42PX70 til omkring 10.000.- (+-) De er begge super tv, til en god pris.
Af DavidBo
42Z giver 1920x1080 LCD
Hvis man ønsker at spille højopløseligt computerspil, så er det lige sagen.
Desuden er det næste generation af LCD skærme, som slår plasma skærmene, bla fordi de har mindre genskind.
Den tid er ved at være over, hvor plasma skærmene sad på tronen. :p
Af NeoWintro
Hejsa - jeg har købt 2 Toshibaer i Tyskland over nettet og har følgende kommentare/erfaringer:

Det sidste jeg købte var et 37X3030 og det gav jeg 6400 for + forsendelse. Der gik 3 dage fra jeg bestilte til jeg fik det.

Jeg har været lidt tilbage vedr. køb i Tyskland, men med de meget store besparelser der er, har jeg ikke mere grund til bekymring. Evt. kan du tegne en extraforsikring. Gem kassen i fald du har plads i fald den skulle have en fejl eller få det.

Da Toshiba efter min mening laver de bedste skærme til prisen, skal den næste helt klar også være en Toshiba. Ærgerligt at Toshiba Danmark ikke sælger dem og man må ty til Tyskland eller parralelimport. Hold dig fra Toshiba i Elgiganten da det ofte/altid er de mindste og billigeste modeller som sælges her. Kig evt. på skærmen hos Tapeconnection.

På eksempelvis www.idealo.de kan du sammenligne priser. Undgå Vorkasse, men vælg butikker der tager Visa/masterkort.

Jeg har købt hos Technikdirect.de og hardwareversand.de og uden problemer. Høj øje med priserne, da de går op og ned. Finder du en god pris hos en, men hellere vil handle hos en anden, så kan du opnå "prisgaranti" og få en bedre pris. Du kan sagtens prutte lidt om prisen ved at finde gode priser og sende mail med pris og sted til en anden.
Noget andet du skal holde øje med er, forsendelsesomkostninger. De varierer meget.

Håber du kan bruge dette til noget og så glæder jeg mig til at se de nye Z modeller og hvad de ellers hedder live snart, de er dog stadig oppe i pris.
Af DavidBo
Tak
Du mener bla. www.technikdirekt.de

Ja prisen er lidt oppe. Mange af de tyske butikker med en billig pris kan ikke levere endnu. Dem der kan forlanger en lidt højere pris.
Af JayRoe
My-Solution.de sælger den til 1549 € indtil klokken 16.
Af Malone
Er der nogen af jer der har fået købt Z3030?
Hvis ja, hvad syntes i om det
Af koden
Har også altid synes godt om Toshiba.
Men hvordan er de i forhold til Sony?
Både kvalitet og prismæssigt?