MRP9000 skrev:Hej Phillip
Tak for det meget uddybende svar 
Det jeg skal bruge mit fjernsyn til er alm tv brug, streaming via netflix af diverse serier og film, afspilning af film på bærbar computer til tv skærm via hdmi kabel, samt en lille smule ps4 engang i mellem(fifa, gta lign spil)
Jeg sidder ca 2.5 m fra mit tv, har prøvet at lave en tegning hvor du kan se hvordan jeg ca sidder i forhold til tvet.
Hælder meget til at købe samsung 49ks8005, synes dog at 9000 kr er lige lidt for meget, da jeg godt vil holde budgettet på 8000 kr.
Hvad vil du anbefale??? kan man få forhandlet sig til en ordentlig pris på ks8005 evt??
Hej MRP9000, det var da så lidt.
umiddelbart lyder det som om at philips'en dækker dine behov meget godt og det ville samsungs 8 serie nu også gøre. Philips'en ville have en nemmere tilgang til smart systemet (dette er subjektivt) efter min mening, da jeg selv synes at 7101 har fordele i smart tv delen som fjernbetjeningen. det gør selve skrivedelen nemmere, når man søger på diverse apps. Når det så er sagt så er 8005'eren hurtigere hastighedsmæssigt og så vil den også være bedre at spille på pga. bedre inputlag (så vidt jeg husker).
Hvis man så tager et kig på betragtningsvinklen, så ser det ikke ud til at det vil gøre den store forskel på betragningsvinklen i dit tilfælde. så hvis at det for dine behov er overflødigt at have ambilight, et keyboard på fjernbetjening og at det er ligegyldigt om det er android eller tizen. så gå helt klart efter 8005'eren.
- for at svare på om det med pris, tror jeg ikke du skal regne med det store på samsung tv'er generelt. Elgiganten er sammen med føtex, bilka og computer-salg de billigste på markedet.
- jeg kan forstå at du meget gerne vil have et konkret svar, men jeg vil hellere forklare dig forskellen og lade det være op til dig selv. Specielt da ingen af tv'erne (i min optik) er et dårligt valg for dig.
Mvh. Phillip Bing
Radio/TV sælger Elgiganten Herlev