Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
Hej

Er på jagt efter ny skærm og faldt over denne Philips 49PUS7101. Synes jeg kunne læse mig frem til at folk ikke helt er nede med Philips fra 2016??

Vil i mene det no go eller?? :)
Af Phillip Bing
Hej igen MRP9000.

Dette tv er helt igennem et meget fint mellemklasse tv. Det har som så mange andre skærme sine pros and cons. Hvis jeg skal gå ud fra det tidligere indlæg du skrev, så er tv'et ikke et high-end tv og derfor vil jeg være bange for du ville blive skuffet. Som flatpanels også har skrevet i deres indlæg så mangler skærmen en del på sort niveaut og lysstyrken, hvorimod inputlag og betragtningsvinklen er god. Så som et mellemklasse tv, vil jeg mene det er et go, men går du efter et high-end som der var tale om i dit sidste indlæg, så er det et nogo.

- Derudover skal det siges at alle kunder har forskellige behov og dermed ville det være nemmere at finde ud af hvad der er go og nogo for dig, hvis du skriver hvad du ser på tv'et, hvor meget du går op i smart tv'et, hvad du skal bruge smart tv'et til, hvordan du sidder derhjemme i forhold til tv'et osv.

Mvh. Phillip Bing
Radio/TV sælger Elgiganten Herlev.
Af MRP9000
Hej Phillip

Tak for det meget uddybende svar :)

Det jeg skal bruge mit fjernsyn til er alm tv brug, streaming via netflix af diverse serier og film, afspilning af film på bærbar computer til tv skærm via hdmi kabel, samt en lille smule ps4 engang i mellem(fifa, gta lign spil)

Jeg sidder ca 2.5 m fra mit tv, har prøvet at lave en tegning hvor du kan se hvordan jeg ca sidder i forhold til tvet.

Hælder meget til at købe samsung 49ks8005, synes dog at 9000 kr er lige lidt for meget, da jeg godt vil holde budgettet på 8000 kr.

Hvad vil du anbefale??? kan man få forhandlet sig til en ordentlig pris på ks8005 evt??
Vedhæftede filer
Sofa tv placering.jpg
Sofa tv placering.jpg (47.18 KiB) Vist 808 gange
Af Phillip Bing
MRP9000 skrev:Hej Phillip

Tak for det meget uddybende svar :)

Det jeg skal bruge mit fjernsyn til er alm tv brug, streaming via netflix af diverse serier og film, afspilning af film på bærbar computer til tv skærm via hdmi kabel, samt en lille smule ps4 engang i mellem(fifa, gta lign spil)

Jeg sidder ca 2.5 m fra mit tv, har prøvet at lave en tegning hvor du kan se hvordan jeg ca sidder i forhold til tvet.

Hælder meget til at købe samsung 49ks8005, synes dog at 9000 kr er lige lidt for meget, da jeg godt vil holde budgettet på 8000 kr.

Hvad vil du anbefale??? kan man få forhandlet sig til en ordentlig pris på ks8005 evt??
Hej MRP9000, det var da så lidt.

umiddelbart lyder det som om at philips'en dækker dine behov meget godt og det ville samsungs 8 serie nu også gøre. Philips'en ville have en nemmere tilgang til smart systemet (dette er subjektivt) efter min mening, da jeg selv synes at 7101 har fordele i smart tv delen som fjernbetjeningen. det gør selve skrivedelen nemmere, når man søger på diverse apps. Når det så er sagt så er 8005'eren hurtigere hastighedsmæssigt og så vil den også være bedre at spille på pga. bedre inputlag (så vidt jeg husker).
Hvis man så tager et kig på betragtningsvinklen, så ser det ikke ud til at det vil gøre den store forskel på betragningsvinklen i dit tilfælde. så hvis at det for dine behov er overflødigt at have ambilight, et keyboard på fjernbetjening og at det er ligegyldigt om det er android eller tizen. så gå helt klart efter 8005'eren.

- for at svare på om det med pris, tror jeg ikke du skal regne med det store på samsung tv'er generelt. Elgiganten er sammen med føtex, bilka og computer-salg de billigste på markedet.

- jeg kan forstå at du meget gerne vil have et konkret svar, men jeg vil hellere forklare dig forskellen og lade det være op til dig selv. Specielt da ingen af tv'erne (i min optik) er et dårligt valg for dig.

Mvh. Phillip Bing
Radio/TV sælger Elgiganten Herlev