Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Munch
Har lige læst HDTV-test af dette tv. Er der nogen der har købt det? Og kan give en bedømmelse. Kan det købes i DK? :)
Af MikkelU
Linker du ik lige til review af det. Tak
Af MikkelU
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030218,49289377,00.htm skrev:The X series sits between the lower-end C series and the top end Z series. It will appeal to people who are keen to get the best quality from their AV systems, but don't need the extra features offered by the Z series, such as an extra HDMI socket, HDMI 1.3 support and M100 picture processing.
Hvad menes der med HDMI 1.3 support?
Af Munch
Det er vist nok noget med en større båndbredde, så det kan overføre HDDVD og BLUERAY uden problemer. Og så skulle der også være mulighed for autoskift til AV på tvet når DVDen tændes, ligesom med de gamle scart. :s
Af MikkelU
Og udfra det der står skrevet i citatet, indeholder denne model ikke 1,3? eller tager jeg fejl`?
Af Munch
Nej men som jeg har forstået det er det heller ikke nødvendigt. HDMI 1.2 er tilstrækkelig til 1080p. 1.3 laver bare nogen forbedringer. O-O
Af Thomas.N
taget fra toshiba.de
2x HDMI (inkl. HDCP) mit 1080p (50Hz, 60Hz) / 24Hz (24p) / 1.3 (Lip Sync)
Betyder det ikke hdmi 1.3 OG at den kan spille HDDVD/BD uden hak ?
24p kompatibel....Filme werden in 24 Vollbildern (24p) pro Sekunde produziert.......Konsumenten können somit ruckelfreie Bilder in Original-Filmqualität erleben.....
Det vil jeg da mene eller hur ?

(håber det for jeg regner selv med at købe et x3030d snart)
Af lovgren
Jeg går også overvejer købe dette i 37" udgaven.

Men i forlængelse af tråden, og idet her er mange som har mere forstand på emnet end jeg ;) , som der ved hvor meget forskel der er på Toshibas nye X3030D og Sharp LC37XD1E ? :)
Af Munch
Thomas.N skrev:taget fra toshiba.de
2x HDMI (inkl. HDCP) mit 1080p (50Hz, 60Hz) / 24Hz (24p) / 1.3 (Lip Sync)
Betyder det ikke hdmi 1.3 OG at den kan spille HDDVD/BD uden hak ?
24p kompatibel....Filme werden in 24 Vollbildern (24p) pro Sekunde produziert.......Konsumenten können somit ruckelfreie Bilder in Original-Filmqualität erleben.....
Det vil jeg da mene eller hur ?

(håber det for jeg regner selv med at købe et x3030d snart)
nej den har "kun" hdmi 1.2
og ja den kan i modsætning til XD1 og M86/87 afspille HD/BR-DVD uden hakken, da den har unikt billedbehandling, der kan konvertere 24fps til 50/60 hz, som er den clockfrekvens skærmen kører med. :s
Brugeravatar
Af azrael
Jeg ved ikke lige, hvor du har det fra, at der kun er tale om HDMI v1.2? Som Otto Jørgensen fra AV Precision i sin blog på recordere.dk har fortalt, så er sådan set alle nyskabelser i HDMI 1.3 "optional". En af de få brugbare nye features i HDMI v1.3 er faktisk Lip Sync, da der ofte er problemer med at få billede og lyd til at køre synkront. Så alt andet lige er der faktisk tale om HDMI v1.3 i Toshiba modeller, der byder på Lip Sync.
Af Munch
Sorry, jeg har taget fejl i beskrivelsen på første side af HDtvtest's side, hvor de nævner at den kommende "Z" serie er udstyret med 3xhdmi 1.3 input. Misforstod deri at "X" serien kun var udstyret med hdmi 1.2
:o ;)
Brugeravatar
Af azrael
Jow jow... X-serien lyder faktisk ikke helt dum spec-mæssigt. Kan bare ikke helt hitte ud af, hvor WL(T)68-serien står i alt dette. Den er jo markant dyrere, men synes ikke at byde på så meget mere. :)

Personligt venter jeg dog mere spændt på evt. 32" plasma fra Panasonic... (B