Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har besluttet mig for at købe en OLED skærm i nærmeste fremtid.

Efter mange overvejelser har jeg besluttet mig for et budget på lige omkring 12.000 kr, hvilket samtlige 1080P modeller i 55" kan erhverves for en gang imellem afhængig af tilbud, og om man er villig til at smutte en tur til Malmø.

Tv'et skal bruges til følgende;
Streaming; DR Nu, samt Netflix og HBO over HTPC
Afspilning af lokale mediefiler fra HTPC.

Jeg skal ikke bruge; Smartdelen, højtalerne, ARC-funktioner (forstærker understøtter det ikke), TV-delen(gider ikke betale flere 1000'ende om året for det)

I bund og grund skal jeg kun bruge skærmen og den lækre billedkvalitet!

Er der så nogen forskel på 870, 930 og 910 modellerne hvis vi skærer ind til benet?

870'eren er jo ældst, men også flad, hvilket er et ret stort plus i min bog! Og tilgængelig på power.dk til 1111.-

Og den får 4 point højere i billedkvalitet end 930'eren i anmeldelsen herinde.

Er billedbehandlingen blevet bedre siden 870'eren?
Er micro-judder forsvundet?
Har det nogensinde været der ved rene 24 hertz signaler?
Er 870'eren umulig at kalibrere selv? (evt bare stjæle flatpanels værdier)

Enhver der kan hjælpe med et eller flere af spørgsmålene vil blive inkluderet i næste aftenbøn ;)
Jeg har tidligere læst at den eneste grund til at vælge de ældre modeller, er prisen. Men hvis 910'eren kan fås til 12000 kr. Ville det nok være det bedste valg. En af forskellene er at den skulle have mindre stuttering. En anden ting er at den kører os 2.0, hvilket dog er uden betydning for dig. Det med karakteren, ved jeg ikke om man skal ligge så meget i. Eftersom det er 2 forskellige tidspunkter, og niveauet vel ændres med tiden.
Ingen tvivl om at panasonicen er møglækker, men tror næppe at den kommer til at være inden for mit budget de næste par år! Det må være drømmeprojektet om 3-4 år, måske i 65" eller 75". Indtil da; panelet i 870, ligeså godt som det i 910, eller?

Btw: har haft Pio Kuro før, så er sort niveau junkie, og led kommer aldrig til at stille min trang :)
-claus- skrev:Jeg har tidligere læst at den eneste grund til at vælge de ældre modeller, er prisen. Men hvis 910'eren kan fås til 12000 kr. Ville det nok være det bedste valg. En af forskellene er at den skulle have mindre stuttering. En anden ting er at den kører os 2.0, hvilket dog er uden betydning for dig. Det med karakteren, ved jeg ikke om man skal ligge så meget i. Eftersom det er 2 forskellige tidspunkter, og niveauet vel ændres med tiden.
Lige mine tanker Claus. Stuttering synes Jef ikke om, så hellere en bule på skærmen. Har bare svært ved at læse mig frem til om alle klarer 24p perfekt, eller om der også er problemer med stutter der. Netflix bliver vel et problem da det vidst ikke kører 24p, eller har jeg misforstået noget?! Nogen der ved om WEB-OS kører med 24P i netflix, HBO med mere? For så er smart delen af tv'et ikke ligegyldigt alligevel.
Jeg har et til salg for 12k? :D Købte det forrige weekend på tilbud i Elgiganten (se under køb/salg), men er nød til prioriterer pengene anderledes. Så hvis du er interesseret, er der mulighed for at se/prøve det i andet end i butikken, dog inden mandag, da jeg ellers returnerer det. Mvh Tobias
PeterD skrev:Du kan også bare vente på referancemodellen:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 44044818#6

Husk dog på at OLED også har/ kan have problemer. Nøjagtig som LCD/LED og Plasma.
Peter, hvad er der med dig og Panasonic? LG scorer lige så højt på billedkvalitet og noget højere totalt. Det er iøvrigt LG'en der omtales herinde som referencemodellen :) "Opdatering: Testen af Panasonic CZ950 er nu også publiceret og LG's EG960 er vores nye reference-skærm. Den tildeles hermed vores Reference Award."
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1443938378
Theiswi skrev: Netflix bliver vel et problem da det vidst ikke kører 24p, eller har jeg misforstået noget?! Nogen der ved om WEB-OS kører med 24P i netflix, HBO med mere? For så er smart delen af tv'et ikke ligegyldigt alligevel.
Netflix kører med 24 fps på de film som er optaget med den frekvens.
Stephan A skrev:
PeterD skrev:Du kan også bare vente på referancemodellen:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 44044818#6

Husk dog på at OLED også har/ kan have problemer. Nøjagtig som LCD/LED og Plasma.
Peter, hvad er der med dig og Panasonic? LG scorer lige så højt på billedkvalitet og noget højere totalt. Det er iøvrigt LG'en der omtales herinde som referencemodellen :) "Opdatering: Testen af Panasonic CZ950 er nu også publiceret og LG's EG960 er vores nye reference-skærm. Den tildeles hermed vores Reference Award."
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1443938378
Ja, ja. Det er alt sammen rigtig fint og tillykke til dem :) , men nu kommer trådstarter også fra Pio :)
PeterD skrev: Ja, ja. Det er alt sammen rigtig fint og tillykke til dem :) , men nu kommer trådstarter også fra Pio :)
PeterD, jeg forstår slet ikke din respons (hvad du mener?). Mit spørgsmål var helt oprigtigt seriøst. Hvad er der med dig og Panasonic? Du henviser jo direkte til Panasonics OLED som referencemodel, på trods af at det herinde er LG'en der har denne award.

Verden er ikke imod dig - jeg valgte jo faktisk at følge idéen om blot at købe en brugt plasma fordi LCD skuffede mig - Kan du læse her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=35077

Til trådstarter
Jeg havde valgt at nappe det LG 910 til 12.000 som To2 sælger - inden han leverer det tilbage d. 14. Disclaimer: Jeg kender ham ikke, men synes det virker som en reel mulighed for andre herinde, at få det for 12.000 fremfor 15.000. En venlig tanke i stedet for bare at levere det direkte tilbage nu :)