07 feb 2016, 11:52
Jeg har besluttet mig for at købe en OLED skærm i nærmeste fremtid.
Efter mange overvejelser har jeg besluttet mig for et budget på lige omkring 12.000 kr, hvilket samtlige 1080P modeller i 55" kan erhverves for en gang imellem afhængig af tilbud, og om man er villig til at smutte en tur til Malmø.
Tv'et skal bruges til følgende;
Streaming; DR Nu, samt Netflix og HBO over HTPC
Afspilning af lokale mediefiler fra HTPC.
Jeg skal ikke bruge; Smartdelen, højtalerne, ARC-funktioner (forstærker understøtter det ikke), TV-delen(gider ikke betale flere 1000'ende om året for det)
I bund og grund skal jeg kun bruge skærmen og den lækre billedkvalitet!
Er der så nogen forskel på 870, 930 og 910 modellerne hvis vi skærer ind til benet?
870'eren er jo ældst, men også flad, hvilket er et ret stort plus i min bog! Og tilgængelig på power.dk til 1111.-
Og den får 4 point højere i billedkvalitet end 930'eren i anmeldelsen herinde.
Er billedbehandlingen blevet bedre siden 870'eren?
Er micro-judder forsvundet?
Har det nogensinde været der ved rene 24 hertz signaler?
Er 870'eren umulig at kalibrere selv? (evt bare stjæle flatpanels værdier)
Enhver der kan hjælpe med et eller flere af spørgsmålene vil blive inkluderet i næste aftenbøn
Efter mange overvejelser har jeg besluttet mig for et budget på lige omkring 12.000 kr, hvilket samtlige 1080P modeller i 55" kan erhverves for en gang imellem afhængig af tilbud, og om man er villig til at smutte en tur til Malmø.
Tv'et skal bruges til følgende;
Streaming; DR Nu, samt Netflix og HBO over HTPC
Afspilning af lokale mediefiler fra HTPC.
Jeg skal ikke bruge; Smartdelen, højtalerne, ARC-funktioner (forstærker understøtter det ikke), TV-delen(gider ikke betale flere 1000'ende om året for det)
I bund og grund skal jeg kun bruge skærmen og den lækre billedkvalitet!
Er der så nogen forskel på 870, 930 og 910 modellerne hvis vi skærer ind til benet?
870'eren er jo ældst, men også flad, hvilket er et ret stort plus i min bog! Og tilgængelig på power.dk til 1111.-
Og den får 4 point højere i billedkvalitet end 930'eren i anmeldelsen herinde.
Er billedbehandlingen blevet bedre siden 870'eren?
Er micro-judder forsvundet?
Har det nogensinde været der ved rene 24 hertz signaler?
Er 870'eren umulig at kalibrere selv? (evt bare stjæle flatpanels værdier)
Enhver der kan hjælpe med et eller flere af spørgsmålene vil blive inkluderet i næste aftenbøn