Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Poul W
Hej i kloge menesker. Jeg har et lille problem med mit nye HU7505 som som jeg gerne vil høre om nogen genkender. Tvet er forbundet til en receiver af mærket Marantz via ARC. Det fungerer rimeligt godt, dvs. lyden kommer fint igennem, der er dog en lille skønheds fejl at tvet ikke altid tænder og slukker synkron for receiveren. Skidt det kan jeg leve med,men tvet tænder selv for receiveren om natten, så om morgenen er den tændt selv om jeg så den slukke om aftenen. Jeg har bemærket at hvis jeg sætter tvet til at optage inden jeg slukker, så er receiveren ikke tændt om morgenen. Jeg har prøvet at sætte tv til langsom tænd, men det giver ingen forskel. Mit tidligere tv samsung 46c755 virkede helt rigtigt med ARC og med samme receiver. Jeg har fået 7505 ombyttet da det første slukkede periodisk (formodentlig en stømforsyningsfejl ), men det havde samme opførsel. Så min konklusion er enten gør jeg noget galt, eller så må det være en software fejl, men så må andre jo også opleve den. Der må være andre end mig der har forbundet tvet via ARC, dem og andre kreative hører jeg meget gerne fra. Venlig hilsen Poul W
Af Nauticay
se om software update står på auto. Det kan være det som starter din receiver...
- er det kun din receiver som står på om morgen?.. eller både tv og receiver?
- når du tænder for receiveren, tænder tvet så ikke også??
Af Poul W
Det var da en god ide den vil jeg prøve at ændre snarest (den står på auto ).Nej det er kun receiveren der tænder. Tv tænder ikke når jeg tænder receiveren. MVH
Af Poul W
Det var et godt forsøg, men desværre var receiveren tændt i morges. Gad vide hvad tvet har for rutiner når det er slukket. Det ender vel med at man må acceptere et extra strømforbrug, eller anvende den optiske lydudgang istedet for ARC på dette tv, :((
Af ridderdk
Fandt du nogensinde ud hvad der var galt?

Jeg har selv lige fået en HU7505 og oplever det samme, den tænder min Denon receiver i løbet af natten.
Jeg har sat Automatisk software opdatering "FRA" og kan ikke rigtig finde andre steder i menuen der kan lave en "opvågning". Skide irriterende når man samtidig har en effektforstærker koblet til Receiveren som så også tænder..........
Af Poul W
Hej
Nej jeg fandt aldrig ud af det, det skete for øvrigt også midt på dagen. Men jeg har omgådet problemet på en for mig langt bedre måde. Jeg anskaffede en Logitech Harmony WI FI fjernbetjening ( ikke den dyre med display for den skal hele tiden oplades , min koster kun ca 650 :) ) og slukkede for ARC . Det er dog en super løsning, som kontrollerer alle komponenterne 6stk med blot et tryk, og nu kan selv den kønne finde ud af al betjening ovenikøbet via telefonen (bruger det dog ikke ofte ) da fjernbetjeningen er hurtigere. Min varmeste anbefaling til denne lille dims som programmeres let på PC eller telefon.