15 dec 2014, 17:04
Hej i kloge menesker. Jeg har et lille problem med mit nye HU7505 som som jeg gerne vil høre om nogen genkender. Tvet er forbundet til en receiver af mærket Marantz via ARC. Det fungerer rimeligt godt, dvs. lyden kommer fint igennem, der er dog en lille skønheds fejl at tvet ikke altid tænder og slukker synkron for receiveren. Skidt det kan jeg leve med,men tvet tænder selv for receiveren om natten, så om morgenen er den tændt selv om jeg så den slukke om aftenen. Jeg har bemærket at hvis jeg sætter tvet til at optage inden jeg slukker, så er receiveren ikke tændt om morgenen. Jeg har prøvet at sætte tv til langsom tænd, men det giver ingen forskel. Mit tidligere tv samsung 46c755 virkede helt rigtigt med ARC og med samme receiver. Jeg har fået 7505 ombyttet da det første slukkede periodisk (formodentlig en stømforsyningsfejl ), men det havde samme opførsel. Så min konklusion er enten gør jeg noget galt, eller så må det være en software fejl, men så må andre jo også opleve den. Der må være andre end mig der har forbundet tvet via ARC, dem og andre kreative hører jeg meget gerne fra. Venlig hilsen Poul W