Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ramlas
Lige modtaget nyhedsbrev fra LG, hvor de omtaler deres nye LG OLED 8K der kommer på markedet næste år, men ingen information om 4K OLED. :o
Hvornår kommer OLED 4K, det skulle da være her i efteråret???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, deres 4K blev fremvist på IFA, så de burde komme snart.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, vi springer 4K over denne gang. Det er ikke interessant.

:D Ironi kan forekomme.
Af Grandahl
Torben Rasmussen skrev:Nej, vi springer 4K over denne gang. Det er ikke interessant.

:D Ironi kan forekomme.
Kunne egentlig godt tænke mig at spørge jer. Hvad glæder i jer mest til når der kommer et nyt tv til test. Hvad trigger jer? Er der noget der er lidt kedeligt?

Har i nogle gode oplevelser, kæmpe skuffelser, eller bare noget sjov i har oplevet gennem årene med test? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Grandahl skrev:Kunne egentlig godt tænke mig at spørge jer. Hvad glæder i jer mest til når der kommer et nyt tv til test. Hvad trigger jer? Er der noget der er lidt kedeligt?

Har i nogle gode oplevelser, kæmpe skuffelser, eller bare noget sjov i har oplevet gennem årene med test? :)
Der er helt klart nogle ting der er sjovere at teste end andre. De gange noget nyt dumper i skødet på os - såsom det første 4K, første OLED, første buede TV osv. - er altid sjovest.

Personligt hugger jeg til når producenterne fremviser noget, som jeg selv er nysgerrig efter at prøve, hvilket nok gør mig til lidt af en party-tester (pendenten til festrygeren :) ). Da jeg har et 8-17 job ved siden af, så er min tid begrænset og derfor kan jeg ikke køre helt så hårdt på som Rasmus, der har lidt flere timer at bruge på det her.

Jeg ved ikke om det tæller som en sjov oplevelse, men under testen af Avant havde vi nogle spørgsmål til B&O og der blev lavet et telemøde med dem. Jeg havde en forestilling om, at vi blot ville få en tilfældig semi-kyndig person i røret, men det var et tre-mands team med alle stjernerne på skuldrene der var kaldt sammen kl. 8 om morgenen for at svare på spørgsmål fra en simpel hobby-skribent med kræsne øjne...
Af Mates
Altså jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige ifht. til det med det morgenmøde. Jeg var lige ved at skrive et meget langt indslag i forhold til hvad det er der foregår i Struer..?

Det er sgu ikke for at fornærme jer hos flatpanels på nogen måde, super historie, men altså B&O burde jo have EN person som de sender ud til den her slags ting med styr på tingene.

Lidt som Asus har i "JJ". En person som gør sig rigtig gode venner med alle de online medier (med vægt på youtube medier) som beskæftiger sig med den type produkter.

Jeg kan love jer for at "JJ" han er en populær figur. B&O: vær venlige at ansætte sådan en type og spar jeres 3 personers crew så de evt. kan bruge deres tid på noget mere vigtigt?

JJ i aktion for Asus: https://www.youtube.com/watch?v=qyAtpqIcgSQ

:)
Af Mates
Jeg kunne ikke lige lade være med at lave en søgning på youtube efter "beovision avant".

top 10 er:

1. video med nogle finnere der løfter TV'et op på en stand (så ved de andre montører da hvordan man skal gøre)

2. video er fra CNET som er en ok video (den lugter dog af paid promotion som alle CNET videoer gør)

3. video i tvivlsom kvalitet med en sælger (med stort S, helt traditionelt og gammeldags) fra england.

4. video fra B&O selv (promo video)

5. Video af en privat som har et avant (fin nok "hjemme" demonstration, men kabler, manualer og rod ud over det hele, den er ok men skal skubbes ned)

6. video fra B&O selv (promo video wall mount)

7. Video fra Cedia 2014 (Yey! nogle har en interesse i at filme noget fra standen - rigtig godt) men ehh... sælgeren.. jo han gør hvad han kan mangler skarphed.

8. video med wall mount demonstration af sælger – famler lidt mangler skarphed.

9. video fra B&O selv (promo video)

10. video fra B&O selv (promo video)

Man kan knytte en masse ekstra kommentarer til hver enkelt video, indholdet, dens placering osv. men jeg synes bare at der burde være et kæmpe potentiale for B&O på den her platform. For mig virker det meget gammeldags at man ikke kan får MEGET mere information om produkterne igennem fx youtube, seriøse kanaler som der er troværdighed omkring.

B&O’s egen videoer er naturligvis lækre og OK, men i min verden burde de slet ikke være i top 10. Det vidner, for mig, om at interessen fra andre medier ikke rigtig er der. Der er behov for noget lobby arbejde.

Og sælgerne som vi ser.. de famler lidt efter min mening – hvad er DET UNIKKE ved de her produkter, det er bare ikke skarpt nok.

Man kan sige generelt at det halter lidt med rigtig god dækning af TV på youtube. Anmeldelser osv. Men nogle som AVForums fx de har nogle (korte men gode) anmeldelser af TV med troværdighed.

Nu blev det alligevel til en lang smøre. Al held og lykke til B&O i har sgu fortjent det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke du kan finde én person, der kan svare på den type spørgsmål jeg havde på papiret. Nogle var specifikke mht. design, hvor andre var ret tekniske ift. måden softwaren i TV'et fungerede på.

Og nu skal tråden så heller ikke drejes over i at handle om B&O...