Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonderskov1980
Godaften

Elgiganten har fødselsdag og har i denne weekend Sony 60W605 til 8000 kr.

Synes det lyder som en rigtig god pris for et 60 tommer da jeg ikke går over dette beløb og meget gerne vil have en skærm imellem 55 til 60 tommer da vi sidder ca. 4 meter fra skærmen.

Jeg vil gerne hører jeres meninger da der tilsyneladende ikke findes et eneste review af denne størrelse skærm på nettet.

I må selvfølgelig meget gerne forslå andet i størrelsen 55 til 60 tommer.

Vigtigste for mig er:
- God til sport
- God til konsol (da jeg lige har fået en ps4)
- Vægmontering pt lige meget da det gerne må stå på tv møblet jeg har
- 3d er fuldstændig ligegyldigt
- Må også gerne vise SD i nogenlunde kvalitet (selvom vi mest har hd kanaler)
- Må gerne være med smart tv funktion

Står i en stue med masser af vinduer i siden men vil nok blive mest brugt om aftenen.

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig

P.S.: Kan læse i reviews at dens 48 tommer lillebror (48W605) har en rigtig god respons til spil men kan man også gå ud fra at dens 60 tommer storebror har det eller er det en helt anden boldgade??
Af steiger
Har selv lige bestilt et eksemplar af 60W605.

Såvidt jeg har læst, er 6xx og 8xx serierne i 2014 udgaverne billedmæssigt ens, bortset fra 3D funktionen. Og 8xx-serien har jo fået fine anmeldelser.

Bliver leveret torsdag - ser frem til at få en 60" ind i stuen. Kommer fra 50" plasma.
Hejsa og tak for svar

Jeg har også siddet og nærstuderet nettet hele aftenen og endte med jeg kørte i Elgiganten i morges for at se skærmen "live".
Forhandleren prøvede at tale den ned i forhold til andre 55 tommer til ca. 10000 kr i stedet for men kunne ikke rigtig se de forskelle han snakkede om mht. billedet.

Det som jeg især synes han sagde som direkte ikke passede var at det er en 50 Hz skærm og at jeg skulle op i en 100 Hz skærm for at det gav mening. Men ved at sammenligne 60W605 med dens lillebrødre 40W605 og 48W605 kan jeg se at den 60 tommer kører Motion flow XR 400 hvor de to andre Motion Flow 200. Ved at kigge på nettet kan jeg se at det skulle gøre 60 tommeren til en 100 Hz skærm og dens lillebrødre til 50 Hz skærme.
Hvis det er rigtig forstået af mig så er det jo direkte løgn hvad forhandler står og snakker om.

I må gerne rette mig hvis jeg tager fejl men det er hvad jeg kan støve op på nettet angående Sonys Motion Flow XR forståelse.

Summa sumarum har i hvert fald bestil den 60 tommer over nettet og den skulle komme på fredag med fragtmand.

Hvis det virkelig passer det han siger at den både vil hakke og alt muligt andet så sagde han også at man selvfølgelig altid havde 14 dages fortrydelses ret og bare skulle huske at gemme kassen, så nu prøver vi det her og så må vi se hvilket indtryk den gør på mig.

Kommer fra et 28 tommer phillips billedrørs fjernsyn i stuen så der skal nok ikke så meget til for at "blow my mind"...:-).
Af troopa85
W6 og w8 serien er ikke identiske, heller ikke hvis man ser bort fra 3d. W6 er en rigtig god budget skærm med god billedkvalitet og basale funktioner. W8 har både bedre billede mæssige egenskaber og bedre motion handling, så specielt krævende scener og sport vil være bedre på w8. Begge tv er super til prisen, men forskel det er der.