Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kedde2450
Hej Folkens.

Jeg ved godt at der tidligere har været emner vedr. køb af tv i udlandet.
Syntes dog ikke at jeg kan finde en tråd der rammer mit spørgsmål.

Jeg står og vil købe et UHD tv, og mit umiddelbare valg er LG´s nye 55UB850V

Det er endnu ikke kommet til Danmark, men jeg har set det på både det tyske, engelske og spanske marked.

Jeg har fundet en forhandler i Grækenland, som kan sælge den for 1485€ plus fragt 230€. Altså små kr. 13000,- Hvilket må siges at være billigt!

Mit spørgsmål går på om hvilke ulemper der kan være.
Her tænker jeg bla. på WebOS, og den software/applikationer, Yousee godkendt etc....

Jeg har været i kontakt med LG´s kundeservice, som fraråder mig at købe det i udlandet.
De siger at den software/applikationer som er indbygget sikkert ikke er beregnet på det nordiske marked, og når jeg spørger ind til muligheden for at opdaterere/udskifte softwarepakken til en nordisk pakke, så siger de at det ikke er muligt!

Kan det være rigtigt, og hvad ville I gøre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du skal købe fra udlandet mon ikke det så er værd at betale lidt ekstra for at få det fra Tyskland eller England i tilfælde af, at der skulle ske noget.

Jeg har lidt svært ved at tro på, at softwaren på skærmene i de andre lande ikke skulle kunne skiftes til dansk. Hver gang vi tester et tv her på FlatpanelsDK har vi valget imellem nærmest alle de europæiske lande og apps kommer så frem derefter. Men om tv-tuneren virker problemfrit er ikke garanteret. Det skifter lidt fra mærke til mærke og serie til serie.
Jeg har selv set på samme TV.

Det undre mig at vejledende pris i DK er 24.999 mens den i tyskland og england kan fås til ca 2.000 euro.

Skal man forvente lavere priser i DK eller er det en trykfejl?
Af Kedde2450
Ja og og endnu billigere jo længere kommer.
Spanien 1699€ og Grækenland 1485€.

Det er jo helt vildt at det skal være så dyrt i Danmark for det samme tv. De andre landes priser er jo også inklusive moms og skatter.

Men jeg tør sgu næsten ikke købe det hvis jeg ender op med et UHD som ikke har dansk software og apps til det danske marked. Endsige tv-tuneren :-(

Hvordan f.... finder man ud af det???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror bestemt at priserne falder ret hurtigt herhjemme. Det er jo vejledende priser, men som regel er prisen allerede lavere ugen efter at de er landet i butikkerne.

Ja, godt spørgsmål... Du skal nok prøve at få fat på en lokal - måske spørge hos butikken om de ikke kan prøve at skifte til dansk. Men som sagt, så tror jeg det virker fint på Smart TV delen. Nu vælger jeg sjældent f.eks. Grækenland, men Spanien er så vidt jeg husker altid med på den liste som man kan vælge for Smart TV lande, når vi tester nordiske tv-modeller her på Flatpanels.