Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
Ifht vurdering har jeg lige solgt et 37 tommer i samme model på dba for 1500. Måske det kan give dig en idé til prisen
Af tommyaa
jeg solgte et 42 px70 altså et par modeller før for 1500 for en måned siden, men folk her på forum har altid meget travlt med at fortælle hvad de mener er overpris, det må være det værd folk er villige til at betale og hvad 3. part mener er jo ligemeget. hvis folk har 1500 nytter det jo ik noget hvad man kan få for 3000 f.eks
Af tommyaa
nu blev der ikke spurgt ind til noget teknisk men om hvad man kan forvente at sælge det for, og uanset hvad folk herinde mener de vil betale er der flere købere på dba som gerne vil betale 1500 for et glimrende tv , derfor fortæller jeg at jeg netop har solgt et for 1500 og de var rigtig glade og hvis begge parter er glade er det jo en fin handel hvor alle var tilfredse og dermed en passende pris
Af Supergris
I mine øjne, er det faktisk tæt på tyveri fra sælgers side, da prisen ikke afspejler den reelle værdi, som den "intetanende" køber, bare ikke er klar over, derfor synes jeg, det er dumt, at spørge på denne side.
På DBA eller lignende, hvor der ikke er folk, der rent faktisk kender til produkterne, kan man jo bare sætte sin pris, som man har lyst til, og så håbe på, der er én eller anden, der bider på krogen, hvis man har moralen til det.
Et PX70 må aldrig koste over 700-800 kr., og et X10 ikke mere end højst et par hundrede mere, hvis bare man som forbruger har lidt omløb i hovedet...
At du som sælger er tilfreds, er der vist ikke noget at sige til. At køber er tilfreds, er kun fordi han ikke kender markedet, og det kan derfor ikke kaldes en "passende" pris...
Jeg plejer som en tommelfingerregel, at sætte levetiden på en fladskærm, til ca. 5 år. Over denne tid, kan det futte af, fra den ene dag til den anden...
Kort sagt, jeg synes personligt, at det er amoralsk, at sætte prisen efter hvad man tror, man kan "plukke" en potentiel køber for.
Af tommyaa
men nu er det jo ikke dig der bestemmer hvad den rette pris er, jeg synes ikke at 1500 er for dyrt for sådan et tv, at du så synes det ikke er det værd er jo ikke det samme som at det er det ikke værd for andre og når nu det er det man kan sælge det for så må det jo være det det er værd, det er da noget sludder at du og andre skal fortælle mig hvad noget er værd når det jo tydeligvis har en højere pris , hvis A har en vare som B vil købe så er det hvad de to bliver enige om som varen er værd og ikke hvad en helt tredje person mener "i hans verden" at sidde og sige at sådan et fint 42" aldrig må koste mere en 7-800kr hvad er det for noget pis, hvad får du for 7-800kr idag , en middag på en restaurant, for 1500 har folk stadig fået et langt bedre tv end hvad de ellers kan købe til den pris . der bliver spurgt til hvad tv'et er værd og det må altså være det værd man kan få for det og ikke det du synes det burde koste, jeg solgte et for 1500 så det var altså 1500 værd.en det er da super med alle jer som gerne vil sælge jeres ting billigere end hvad i kan få for det, eller det er måske kun hvis i skal købe noget i har den holdning??
Af tommyaa
Supergris, du skriver tidligere at 1500 var overpris for et 37", dvs. der er en der har givet dig en speciel ret til at sætte priser på vores andres produkter og det er dig der bestemmer de rigtige priser?? det er ikke køber og sælger, men dig og udelukkende hvad du mener??? det er ikke markedet??
Brugeravatar
Af hans123
Nu er det jo en vurderings tråd :)

Jeg vil vurdere det til 1000-1500.- Hvis det er fejlfrit.

Dvs. Uden indbrænding, remote i god stand, og fra ikke ryger hjem.
Brugeravatar
Af edinger
Ligesom det selvfølgelig er absurd, at en bil mister 30.000 kr. i værdi, så snart den kører ud fra forhandleren, er det absurd, at et godt og funktionsdygtigt tv skal sælges for peanuts.

Det er ikke desto midre sådan, markedet fungerer.

Forskellen er blot, at hvor de fleste er bekendt med værditabet på en (ny) bil, skal man åbenbart være lidt nørdet for at vide, at det også gælder for megen elektronik, herunder fladskærme.

Jeg mener derfor for så vidt, uden at skulle gøre mig til overdommer, at I begge to har ret.
Af Sjavse
tommyaa skrev:Supergris, du skriver tidligere at 1500 var overpris for et 37", dvs. der er en der har givet dig en speciel ret til at sætte priser på vores andres produkter og det er dig der bestemmer de rigtige priser?? det er ikke køber og sælger, men dig og udelukkende hvad du mener??? det er ikke markedet??
Slap lige lidt af før dit blodtryk stiger alt for meget. Dette er en vurderingstråd så selvfølgelig har Supergris og alle andre ret til at sætte priser på andres produkter.
Af allo
taget jan.md. i betragtning samt model og str.:

hurtig handel: 900kr.

jeg vil ikke sige at vurderinger her på sitet er lavere - de er mere realistiske i forhold til hvad der bliver talt om ;)

og her er der tale om et 42X10Y tv fra 2011, brugt og garanteret uden garanti ssååå...- jeg ville sige max 900kr.

pøj-pøj med salget
Af palle22
Hej igen

Er da ked af hvis jeg har taget overpris. Jeg så flere TV af min type sat til salg til 2000, og tænkte derfor at 1500 måtte være en rimelig pris - og jeg fik da også flere bud på 12-1300. Jeg mangler desuden endnu at se et X10Y gå for 800,- kr.

Jeg synes trådstarter skal sælge TV'et for det han kan få for det - det må være mindst lige så rimeligt at følge markedet, som at lytte til hvad folk herinde mener.