30 dec 2013, 05:41
I mine øjne, er det faktisk tæt på tyveri fra sælgers side, da prisen ikke afspejler den reelle værdi, som den "intetanende" køber, bare ikke er klar over, derfor synes jeg, det er dumt, at spørge på denne side.
På DBA eller lignende, hvor der ikke er folk, der rent faktisk kender til produkterne, kan man jo bare sætte sin pris, som man har lyst til, og så håbe på, der er én eller anden, der bider på krogen, hvis man har moralen til det.
Et PX70 må aldrig koste over 700-800 kr., og et X10 ikke mere end højst et par hundrede mere, hvis bare man som forbruger har lidt omløb i hovedet...
At du som sælger er tilfreds, er der vist ikke noget at sige til. At køber er tilfreds, er kun fordi han ikke kender markedet, og det kan derfor ikke kaldes en "passende" pris...
Jeg plejer som en tommelfingerregel, at sætte levetiden på en fladskærm, til ca. 5 år. Over denne tid, kan det futte af, fra den ene dag til den anden...
Kort sagt, jeg synes personligt, at det er amoralsk, at sætte prisen efter hvad man tror, man kan "plukke" en potentiel køber for.