22 maj 2013, 21:12
Hej "panel-eksperter".
Jeg søger gode råd (i en fart) til køb af tv til min mor.
Hun har et 42" Panasonic Plasma X10 i stuen.
Hun vil gerne have et tv i køkkenalrummet også , og der hvor det skal hænge skader det ikke hvis det er lidt stort.
Elgiganten åbner en ny butik i Viby imorgen, og har i den sammenhæng nogle gode tilbud.
Jeg har fundet følgende jeg gerne vil høre jeres meninger om:
Sony KDL40R473ABAEP til 2699kr.
Hvis det bliver dette tv, kommer det til at hænge i køkkenalrummet.
Samsung UE50ES5505XXE til 3999kr.
Hvis det bliver dette, kommer det i stuen, og så kommer det gamle Pana X10 i køkkenalrummet.
Jeg er "Plasma-mand", og det smitter lidt af, men har også indtryk af, at LED/LCD "kommer nærmere", men har ikke fulgt med.
Jeg har også indtryk af, at der er "kvalitets-issues ved Samsung i den billigere ende, men er lidt udenfor min komfortzone, og kan ikke beregne samme budget som jeg selv brugte sidst (Pana 55VT30).
Min mor har kun Boxers gratiskanaler, og så TV2.
Og hun har et CI kort og TV2 i SD.
Med et nyt tv skulle vi gerne op i TV2 i HD, men kræver det "kun" et CI+ modul, eller også et andet boxerkort?
(havde i første omgang planer om, at flytte kortet fra det ene tv til det andet)
Håber at blive lidt klogere på det inden Elgiganten åbner imorgen kl 7. :-)
Mvh Michael
Jeg søger gode råd (i en fart) til køb af tv til min mor.
Hun har et 42" Panasonic Plasma X10 i stuen.
Hun vil gerne have et tv i køkkenalrummet også , og der hvor det skal hænge skader det ikke hvis det er lidt stort.
Elgiganten åbner en ny butik i Viby imorgen, og har i den sammenhæng nogle gode tilbud.
Jeg har fundet følgende jeg gerne vil høre jeres meninger om:
Sony KDL40R473ABAEP til 2699kr.
Hvis det bliver dette tv, kommer det til at hænge i køkkenalrummet.
Samsung UE50ES5505XXE til 3999kr.
Hvis det bliver dette, kommer det i stuen, og så kommer det gamle Pana X10 i køkkenalrummet.
Jeg er "Plasma-mand", og det smitter lidt af, men har også indtryk af, at LED/LCD "kommer nærmere", men har ikke fulgt med.
Jeg har også indtryk af, at der er "kvalitets-issues ved Samsung i den billigere ende, men er lidt udenfor min komfortzone, og kan ikke beregne samme budget som jeg selv brugte sidst (Pana 55VT30).
Min mor har kun Boxers gratiskanaler, og så TV2.
Og hun har et CI kort og TV2 i SD.
Med et nyt tv skulle vi gerne op i TV2 i HD, men kræver det "kun" et CI+ modul, eller også et andet boxerkort?
(havde i første omgang planer om, at flytte kortet fra det ene tv til det andet)
Håber at blive lidt klogere på det inden Elgiganten åbner imorgen kl 7. :-)
Mvh Michael