Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DHJ
Jeg overvejer at købe dette TV siden det er på tilbud til 6999,-

Er der nogen som kan anbefale dette? Jeg har søgt, men synes ikke at kunne finde nogen anmeldelse af det. Personlige erfaring ville også være dejligt.

Tak på forhånd.
Af kronholm
Det er ikke vildt billigt. Bilka har tidligere solgt 47" 660t til 6000. Den er pænere end 640.
Af janbau
Som kronholm skriver er dette ikke et særlig godt tilbud . Lige Pt. er Lg fladskærme ikke på bud så mange steder det samme gælder Sony på et tidspungt kunne man få Sony Hx 855 i 55 tommer til kun 10000 kr .

Og Lg lm 660 har været nede på 6000 kr som han skriver .

Elgiganten skulle have denne Panasonic Txl47Et50 Y som godt nok har Aktiv 3 D hvor Lg jo har Pasiv 3 D.

Men prisen bliver 7000 kr så det kunne måske have din interesse .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... x-l47et50y

Du kunne jo også prøve at gå ind til Ekspert som har Lg lm 670 Samme som 660 . Og prøv da og prut om prisen de er sikert sultne , jeg vil tro at en pris omkring 7500 kr 8000 kr er en pris du kan få den til .

Fordelen ved Lg lm 660 669 670 er at de er meget pænere og Har Magic Remote Som er rigtig god at have ( Koster ca 500 700 kr at købe ) ved enda ikke om Lg Lm 640 understytter den .

Grunden til at priserne ikke er så gode lige pt skyldes nok at lagerne efterhånden er ved at være solgt ud .
De nye 2013 modeller er jo også snart ude og når de komme vil jeg tro at de sidste 2012 modeller igen vil falde i pris .
Af bjorna1980
janbau skrev:
Fordelen ved Lg lm 660 669 670 er at de er meget pænere og Har Magic Remote Som er rigtig god at have ( Koster ca 500 700 kr at købe ) ved enda ikke om Lg Lm 640 understytter den.
Det er rigtigt at Magic Remote ikke følger med til 640t, men jeg forstår ikke helt det med at de andre modeller skulle være pænere. Nu har jeg godt nok aldrig set hverken 660, 669 eller 670 i levende live, men sammenligner jeg designet på mit 640t med de billeder jeg kan finde af de andre modeller, virker de meget ens i udseendet (er ret overbevist om at de faktisk er helt ens på dette punkt).

@DHJ: Jeg købte dette TV på baggrund af anmeldelser af 660/669/670-modellerne og 620-modellen, da jeg, som dig, heller ikke kunne finde nogle anmeldelser af fjernsynet.

Jeg er sådan set fint tilfreds med mit køb, men jeg er også langt fra entusiast og gik fra en noget ældre, billig 32" Samsung LCD-skærm. Designet vægtede for mig desuden tungere end jeg fornemmer det gør hos mange herinde.

Du kan dog nok ikke bruge min mening til ret meget, da dine krav kan være helt anderledes end mine. F.eks. har jeg lagt mærke til en god mængde backlight bleed (eller hvad det nu hedder) når billedet er helt sort, aldrig når der har været noget på skærmen. Dette har ikke generer mig særligt, men jeg tror f.eks. at billednørderne herinde, ville rynke lidt på næsen over den "feature".

Jeg vil ikke forholde mig til prisen, da der sikkert er en del andre der har fingeren ret meget mere på pulsen end mig.
Af kronholm
640/620 har.mig bekendt lidt tykkere ramme, hvorimod 660/669/670 har "frameless design". Kan godt være husker forkert.
Af Bent odense
Billedkvaliteten og sortennvu har vel også noget at sige.Så er det vel ikke af vejen,at vælge et tv ud fra div test.Så design skal vel ikke være alt afgørende for valg af tv.
Senest rettet af Bent odense 24 mar 2013, 12:01, rettet i alt 1 gang.
Af bjorna1980
kronholm skrev:640/620 har.mig bekendt lidt tykkere ramme, hvorimod 660/669/670 har "frameless design". Kan godt være husker forkert.
Mit 640t har i hvert fald også "frameless" design ;)
Af thg
660/669/670 er ikke 100% ens!

660 er med en rustfri stål ramme og sort ramme i bunden af tv'et.
669 er med hvid ramme både rundt om og i bunden.
670 er med en rustfri stål ramme både rundt om og i bunden og så medfølger der også et eller to par DualPlay 3D-briller.

Derudover er der lidt forskellige designs/farver på fødderne!

640 er ens på specifikationerne med de andre 3, men har en ca. 5 mm. bredere ramme!
Af janbau
bjorna1980 De er helt sikkert efter min mening meget pænere i design , man skal stå foran dem og så sammenligne dem . Det er svært at se på billider .

Og da prisforskellen som udgangspunkt kun er 1000 kr. og at Magic Remote medfølger til disse modeller vil jeg stadig sige at de penge er givet godt ud .

DHJ se dem for dig i Bilka her kan du med egne øjne se forskellen . Og igen prøv da og Prutte om prisen da Ekspert er til at tale med da deres priser på Lg Lm 670 t i butikken er sat meget højt men kan nemt købes meget billigere . Noget jeg selv har erfaret da jeg købte min Lg Lm 760 t . Nu bor jeg også et sted hvor Ekspert Bilka og Elgiganten bor side by side .
Af DHJ
Hej tusind tak for alle svarende.
Jeg var ikke specifikt fokuseret på det fjernsyn, det lå bare lige i min prisklasse.
Sagen er den, at min kæreste vil have et fjernsyn til stue. Pt står min panasonic plasma i soveværelset.

Selvom jeg er mest til plasma tvs, så ved jeg strømforbruget er betydeligt bedre på LED, derfor falder valget på det, da hun ser ufattelig meget fjernsyn nogle gange.

Det pansonic du linkede til ser rigtig lækkert ud, desværre koster det ikke 6999,-, men næsten 11.000, og det har jeg desværre ikke råd til at betale for fjernsyn lige nu. 7500,- er vidst det maksimale. Jeg er godt klar over, at billedkvaliteten ikke bliver den bedste for de penge med LED.

Jeg er ikke meget for at gå ned og prutte om prisen, det er jeg desværre en spade til.

Tak på forhånd.

edit, det var godt nok besynderligt. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... x-l47et50y er steget utrolig meget.
Senest rettet af DHJ 24 mar 2013, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Af thg
Har selv et LG 47LM660T som jeg gav ca. 12.000 kr. for da det kom på markedet! Syntes stadig billedet er bedre end på mine forældres Samsung 55ES8005 (begge indstillet efter Flatpanels anbefalinger)...
Af janbau
Hvis du læser hvad jeg skriver kommer Det Panasonic Txl47Et50 Y som jeg linker til på tilbud i næste uge til 7000 kr i næste uges avis , så den skulle være god nok . Og så passer prisen jo ?
DHJ skrev:Hej tusind tak for alle svarende.
Jeg var ikke specifikt fokuseret på det fjernsyn, det lå bare lige i min prisklasse.
Sagen er den, at min kæreste vil have et fjernsyn til stue. Pt står min panasonic plasma i soveværelset.

Selvom jeg er mest til plasma tvs, så ved jeg strømforbruget er betydeligt bedre på LED, derfor falder valget på det, da hun ser ufattelig meget fjernsyn nogle gange.

Det pansonic du linkede til ser rigtig lækkert ud, desværre koster det ikke 6999,-, men næsten 11.000, og det har jeg desværre ikke råd til at betale for fjernsyn lige nu. 7500,- er vidst det maksimale. Jeg er godt klar over, at billedkvaliteten ikke bliver den bedste for de penge med LED.

Jeg er ikke meget for at gå ned og prutte om prisen, det er jeg desværre en spade til.

Tak på forhånd.

edit, det var godt nok besynderligt. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... x-l47et50y er steget utrolig meget.
Af kronholm
Bilka's onlineshop har nu LG47LM620T til 4800, og LG47LM640T til 5.999... Så synes jeg efterhånden priserne er fornuftige nok.

620T skal vist have en usb-dongle koblet til hvis man vil have trådløst net. panelet er umiddelbart det samme som 640'eren. Så er der selvfølgelig også lidt designforskelle på rammen.