Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, er den (Ikke) lykkelige ejer af Sagemcom DT90 da alle betalingskanaler begynder at fryse. Det har det gjort i snart 6 mdr. Mest hakket men nu også frysning.
Har tidligere haft kontakt til både forhandler og Boxer der begge mener det er min antenne det er galt med og jeg kan få en til at se på det for omkring 1200.kr og efterfølgene få et tilbud (ALT FOR DYRT!)

Samtidig med at inden jeg havde boxer (inden det blev nødvendigt at have boks med adgang til tv2) hvor jeg også modtog via antenne virkede alle kanaler fint, ingen problemer kun i meget dårligt vejr. :)

Hvad kan jeg gøre, da jeg syntes 1200.kr for en der skal se på det, og efterfølgene give et tilbud på at få ordnet det, er rent svineri !:(

Håber meget i kan hjælpe mig. P.S her er oplysninger om antennesignal:

Loop--thougt forstærkning: JA
(skal siges jeg lige har ændret den idag og fået et Meget højere signalkvalitet) (billedet har hele tiden hakket. Nogle dage mere end andre, både med den slået til (som var fra idag) og slået fra)

DTR antenne strømtilførsel: Nej

Kanal: 58 (ved ikke hvad det betyder)

Signalstyrke: 82% (inden ændring 94%)

Signalkvalitet 98% (inden ændring 8 %)

Netværk: Mux1...

C/N ca 27-28 dB

Hjælp søges så hurtigt som muligt ! :)
Af fredekb
Hvordan tjekker man om stikkende er det? Kan ikke se dit første link og dit andet link burde ikke være et problem, da jeg bord ude på landet (Klippinge, østsjælland) ;)
Af fredekb
Har sit dit link, men det viser kun med Yousee og Stofa Ikke Boxer?
Af Bent odense
Det var det godt nok ikke.Men lige meget det kan også bruges.
Af fredekb
Okay kan du ellers prøve at linke til en model som du mente?
Af fredekb
Tak så vil jeg købe denne, ved ikke helt hvornår men tak for linket :)
fredekb skrev:Samtidig med at inden jeg havde boxer (inden det blev nødvendigt at have boks med adgang til tv2) hvor jeg også modtog via antenne virkede alle kanaler fint, ingen problemer kun i meget dårligt vejr. :)
hvis det kun er betalingskanalerne som er problemet, så må du vel få boxen(LOL) byttet hos forhandleren hvor du fik boxer abbo? da du jo intet kan se, og evt få forhandleren til at illustrere at den boks du køber jo er helt fin og kortet virker sammen med den.

et godt spørgsmål er vel om DR og DR3 går igennem korrekt, og at kanal5 og TV3 har virket fint de her dage uden kodning?
hvis problemet kun er med kort, så er det jo klart hardware fejl, og det er forhandleren som skal give dig nyt eller afhjælpe problemet for Boxer's regning.
Af fredekb
Lige nu kan jeg sagtens se TV2 HD og andre betalingskanaler. Har før optaget en video hvor man kan se hvor dårlig den før har virket. Som sagt har det skiftet meget fra dag til dag. Indtil videre idag har jeg ikke oplevet et eneste problem, derfor er jeg i tvivl hvordan jeg får overbevist om at der er noget galt med boksen.

Hvordan finder jeg ud af om kanalerne er kodet. DR's kanaler har hele tiden virket (lige udover DR3 som jeg har haft samme problemer som de andre betalingskanaler)

Og hvordan kan jeg finde ud af om det er: Boksen, Kortet eller Antennen uden jeg skal have nogle ud og se på det og betale for det?
Af Bent odense
Billedfrysning på Alle betalingskanaler.var det ikke det der var problemet.
Prøv udelukkesmetoden,med et færdigmonteret HF-TÆT kabel/stik.