05 jul 2012, 22:06
Jeg er på udkig efter et LED TV i den prisbillige ende. Derfor har flere af modellerne kun en skærmopdateringsrate på 50 Hz (50 billeder pr. sekund). Giver det i sig selv nogle problemer? (flimrer det under specielle forhold, ser hakkende ud, …)
For at gøre gåden endnu større, operer næsten alle mærker med bevægelsesforbedrende-teknologier (Motion Enhancement) typisk et par gange hurtigere end billedeopdateringen. Så vidt jeg forstår, så sværger flere avancerede bruger til at slå disse manipulationer fra.
Min grundlæggende tvivl er: Kan en billedopdatering på 50 Hz give et ordentligt billede, eller bør jeg kigge mod dyrere alternativer for at få en hurtigere billedopdatering?
Eksempler på "50 Hz-skærme" er:
- Samsung UE46ES5505 (ca. 6000 kr)
- Sony KDL-46EX653 (ca. 6000 kr)
For at gøre gåden endnu større, operer næsten alle mærker med bevægelsesforbedrende-teknologier (Motion Enhancement) typisk et par gange hurtigere end billedeopdateringen. Så vidt jeg forstår, så sværger flere avancerede bruger til at slå disse manipulationer fra.
Min grundlæggende tvivl er: Kan en billedopdatering på 50 Hz give et ordentligt billede, eller bør jeg kigge mod dyrere alternativer for at få en hurtigere billedopdatering?
Eksempler på "50 Hz-skærme" er:
- Samsung UE46ES5505 (ca. 6000 kr)
- Sony KDL-46EX653 (ca. 6000 kr)