LHL2500 skrev:Hvad havde I forventet?
Det er IKEA. De laver heller ikke fantastiske møbler, men billige acceptable møbler.
Hvorfor skulle deres TV være bedre?
IKEA's produkter er ok til prisen som altid er lav.
Det skulle være atypisk af dem, pludselig at lave dyre kvalitets møbler. Om det så er sofa'er eller TV.
Kvaliteten hænger nok sammen med prisen.
Det er jo lidt dét der er problemet her, nemlig at pris og kvalitet IKKE hænger sammen. Hvis det var skod men billigt, så ville det vel egentlig være fint nok. Ifølge de første meldinger så betaler du det samme som for gennemsnitlige mærkevare-tv, men får noget der lyder som Denver fra nederste hylde i supermarkedet. I møbel-sammenhæng sætter IKEA ikke nye standarder for kvalitet, men de sætter nye standarder for hvor billigt du kan få tingene. Takket være Ikea kan du få en plastic-skraldespand for en tier, hvor den før kostede en halvtredser.
Jeg havde ikke forventet at de ville sætte nye standarder for kvalitet, eller på nogen anden måde ramte mine personlige behov, men jeg HAVDE forventet at de ville levere en pakke der var mere fokuseret på den almindelige, ikke teknik-fikserede forbruger, og dermed var et godt valg for "hr og fru Danmark". Som det er nu, er det HVERKEN et godt valg til dem der vil have kvalitet, dem der vil have det billigt, eller dem der vil have det nemt. Så er spørgsmålet hvem der skal købe det.
Mvh. Otto