Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
Lyder som "missed opportunities". Jeg kan ikke se nogen nytænkning overhovedet, bare et tilfældigt kineser-tv klasket ind i et ikea møbel. At skjule kablerne løser jo ikke det at folk synes det er skide besværligt at sætte op.
Af noxity
Er enig med Otto, det ligner virkelig at de har forspildt sig en kæmpe chance.

Der vil selvfølgelig være en masse som køber det alligevel, det er jo IKEA, men med så negative anmeldelser, så kan det ikke undgå at smitte af på salget.

Jeg kender i hvert fald en del som godt kunne finde på at købe et TV i IKEA, men som jeg nu decideret vil anbefale at lade være. Hvis billedet havde været OK og ikke dårligt, så havde jeg nok være ligeglad.

Så det er skuffende at de ikke har gjort mere ud af det, end det er tilfældet.
Af LHL2500
Hvad havde I forventet?
Det er IKEA. De laver heller ikke fantastiske møbler, men billige acceptable møbler.
Hvorfor skulle deres TV være bedre?
IKEA's produkter er ok til prisen som altid er lav.
Det skulle være atypisk af dem, pludselig at lave dyre kvalitets møbler. Om det så er sofa'er eller TV.
Kvaliteten hænger nok sammen med prisen.
Hvem ved, måske opgradere de deres panel valg og UI i fremtidige versioner, når det bliver billigere for dem.
Af Otto J
LHL2500 skrev:Hvad havde I forventet?
Det er IKEA. De laver heller ikke fantastiske møbler, men billige acceptable møbler.
Hvorfor skulle deres TV være bedre?
IKEA's produkter er ok til prisen som altid er lav.
Det skulle være atypisk af dem, pludselig at lave dyre kvalitets møbler. Om det så er sofa'er eller TV.
Kvaliteten hænger nok sammen med prisen.
Det er jo lidt dét der er problemet her, nemlig at pris og kvalitet IKKE hænger sammen. Hvis det var skod men billigt, så ville det vel egentlig være fint nok. Ifølge de første meldinger så betaler du det samme som for gennemsnitlige mærkevare-tv, men får noget der lyder som Denver fra nederste hylde i supermarkedet. I møbel-sammenhæng sætter IKEA ikke nye standarder for kvalitet, men de sætter nye standarder for hvor billigt du kan få tingene. Takket være Ikea kan du få en plastic-skraldespand for en tier, hvor den før kostede en halvtredser.

Jeg havde ikke forventet at de ville sætte nye standarder for kvalitet, eller på nogen anden måde ramte mine personlige behov, men jeg HAVDE forventet at de ville levere en pakke der var mere fokuseret på den almindelige, ikke teknik-fikserede forbruger, og dermed var et godt valg for "hr og fru Danmark". Som det er nu, er det HVERKEN et godt valg til dem der vil have kvalitet, dem der vil have det billigt, eller dem der vil have det nemt. Så er spørgsmålet hvem der skal købe det.
Af Otto J
Jeg uddyber lige: Det jeg havde forventet var et tv der var designet til at passe til møblerne. Det det rent faktisk er, er et TV-bord med skjult kabelføring, som lige så godt kunne bruges med et hvilket som helst andet tv. Dertil kan man så købe et IKEA-brandet tv, som helt åbenlyst slet ikke er designet til møblet, og i virkeligheden passer direkte DÅRLIGT sammen med møblet (se placeringen af HDMI-stik). Jeg tror at jeg havde forventet en lav kvalitet, men at det i det mindste passede logisk sammen.