Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pml
Jeg er i en situation hvor jeg skal indkøbe husets næste husalter/fjernsyn. Jeg har sat mig for at det skal være et 55” og være et 2012 model. Prislejet er kr. 15-22.000 og jeg køre med YouSee fællesantenne

Mine ønsker:
Flot billede
Behageligt sort
Virkebart ”smart” funktion
Fremtidssikret (skal være glad for mit køb de næste 5 år)

Bruges til:
Fjernsyn
Et par film om ugen
Smart TV-funktion på sigt
Køre via nyt surround sound og blu-ray

Jeg havde enligt sat mig for at det skulle være et Samsung 6- eller 7-serie (UE55ES6535 eller UE55ES7005), MEN da jeg var i Elgiganten for at sammenligne, faldt mine øjne på det nye LG 55LM760T som jeg synes virkede bedre.

Som ikke-teknikker på fjernsyn er jeg meget i tvivl om hvilket et der er bedst i billedkvalitet og oplevelse kontra pris, når man spørger jer eksperter.

Er der nogen der kan hjælpe men en rådgivning om hvilket af disse fjernsyn jeg skal investere i og evt. hvilken fare?

Jeg har med fornøjelse læst sidens test på LG’et - man kan ikke rigtigt set noget med Samsung og har derfor noget svært ved at sammenligne

Jeg takker for forkant, Per
Af kennethm
Jeg er heller ikke ekspert overhovedet, men ved at mit valg ville stå på LG lm760 uden nogen tvivl hvis jeg havde 22.000,- til tv.

Ikke nok med du får et suverænt flot og flydende billede (af hvad jeg har set) du får også den fantastiske cinema 3d (passiv 3d) som gør dit tv til en biograf skærm, bare endnu bedre!
Plus, designet synes jeg er flottere på LG lm760 end Samsung, men det er bare min mening.

Dog vil jeg sige at hvis du vil spare penge, altså gøre det så billigt som muligt, og det skal være strømbesparende, 3d'en ikke er så vigtig og man kan se bort fra en stor smart-tv-pakke som Samsung har, så ville jeg vælge Sony hx850/950 alt afhængigt af hvad du kan presse 950 ned i, synes Sonys design er sindssygt flot, skærmen er heeeeelt vild lækker mht. Billedekvalitet (af de klip jeg har set) og så har jeg altid synes Sony er dygtig til at levere flotte billeder der er flydende :-)
Du kan få hx850 for omkring de 16k i 55" nemlig :-)
Af Nauticay
da kan du også se på expert sin 55LM670.
forskællen er design go HZ go 2000,-

men du kan helt sikkert presse prisen hos Elgiganten på LM760.
Af Nick_S
Med fare for at starte en mindre krig i denne tråd må jeg lige spørge, nogen grund til at du har fravalgt plasma tv? I de store størrelser er der virkelig noget at hente rent billedmæssigt ved at købe en af de bedste plasma skærme på markedet :)

Men af de to du nævner ville jeg absolut uden tvivl tage LG skærmen. Deres smart tv platform er klart den bedste.
Af THM
vil mene at samsung 7 og 8 serie har bedre billedkvalitet på 2d end lg lm760 og det samme har sony hx855 og alle de bedste plasmaskærme.
Af pml
"Nick_S"
Jeg har et stort vinduesparti til højre fra fjernsynet hvor eftermiddags/aftenssolen står. Da jeg har fået forståelsen for at plasma-fjernsyn er mere modtagelige for sollys, har jeg fravalgt denne type. Ret mig venligst hvis jeg er helt forkert på den?

"THM"
Fjernsynet skal absolut mest bruges til 2D fremvisning, så din anbefaling peger mod Samsung?
Af kennethm
Jeg vil lige skynde mig at indskyde en bemærkning.
Er netop hjemvendt fra en komplet demonstration af Sony hx855, og kan efter mine øjne sige, at du får mere for pengene hos Sony, end Samsung es7005, og det eneste du får mere ved 8005 er designet af alu ramme hvilket jeg synes er grimmere end sort plast der matcher skærmen.

Sonys nye hx855 kan skabe præcis samme billede, dog med endnu flottere farvegengivelser samt et meget flottere design efter min mening.

Hvis jeg var dig, og 3d ikke er så vigtig samt smart tv heller ikke var det vigtigste, så tog jeg Sonys, da den også er google tv ready så når boksen kommer, så kommer der helt nyt "smart-tv" i den som jeg efter sigende forstår er meget bedre og brugervenlig end diverse smart tv idag.
På ren og rå billedkvalitet, synes jeg sony topper!
Jeg så skærmen performe i et godt oplyst rum, og bemærkede ingen voldsomme refleksioner eller noget lignende, den er utrolig god til at håndtere dette pga glasoverfladen åbenbart.
Og til 6000,- mindre end Samsung, i 55", så er jeg da slet ikke i tvivl.