Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RapoxD
Hey

Står og overvejer at skifte mit gamle Samsung tv ud med noget nyt, og i kender historien, det skal jo helst være bedre end vennernes :b
Og da jeg slet ikke er inde i tv markedet spørger jeg nu jer til råds ;)
Har pt. et ældre Samsung 40" Tror det er en 6 serie fra den serie med den røde kant i top og bund.
Sådan set et udemærket tv, men der er ting der generer mig ved det, og så er det ved at være for småt ;) Den ting der irriterer mig allermest er når jeg skal skifte source på det. Skal man fra fx. HDMI 2 til 1, skal man igennem ALLE sources, i stedet for at den bare lige popper op med en menu hvor jeg kan vælge hurtigt.
Derudover er der lidt andre små ting.

Flere af vennerne har fået investeret i et Samsung UE46D8005, så det er standarden :b

Lidt af de krav jeg har er:

- Min. 46"
- Så tynd kant som muligt
- Ikke alle muligt smarte knapper, lamper, lys osv. på forsiden
- Lyd delen er ikke så vigtig, da jeg tænker der skal et surround sæt til det.
- Det behøves ikke være et smart tv, da jeg nok alligevel ikke gider sidde på mit tv og surfe youtube, fb osv.
- Det skal op og hænge, så om foden er pæn eller ej, gør ikke noget.
- Kunne godt tænke mig ambilight, men så skal det vel være et Philips right? (Ikke at det gør noget)
- Min. 3 HDMI indgange

Prisleje mæssigt tænker jeg ikke vi skal over de 15 ca.

Håber jeg fik det hele med, ellers må i jo spørge hvis jeg skal oplyse flere/andre krav eller noget :b
Af PhDream
Kig på Samsung PS64D8005. Der er flere tråde om det. Der findes ikke et bedre tv til 15K.
Af orm08
:) det er aldrig rart at have det mindste tv...

Var selv endt i den situation hvor selv min kamerat der stædigt havde holdt fast i sit gamle B&O crt tv havde købt en samsung 46" (B

Da jeg ikke havde plads til mere end et 46" gik jeg på jagt efter et sådant, selvom jeg hellere ville have væt op i 55"

Jeg var egenligt fast bestemt på at jeg ville have et Samsung med tynd kant (7000/8000 serien), men endte med et Sony 46EX721 og det har jeg ikke fortrudt.

Billed mæssigt findes der helt sikkert bedre TV på markedet, men prismæssigt er det svært at finde noget der er bedre, for 7000 får man rigtigt meget for pengene.

Opfattelse af design er meget subjektivt, og der kan også være andre faktorer der påvirker (kone), men skulle Tv'et op at hænge alene på en stor hvid væg, ville jeg også vælge et Samsung LED, men hvis du som jeg har et møbel under TV og en hylde over er det noget andet.

Betjening, jeg har også haft samsung og kan kun være enig med dig, der er for mange klik - på det område er Sony langt foran. Jeg har også et Sony surround og bruger kun TV fjernbetjeningen. Betjenings mæssigt er det min erfaring at Samsung og Philips ligger meget langt tilbage, de andre kender jeg ikke.

Billed kvalitet, jeg tror ikke der er den store forskel i billed kvalitet mellem Samsung, Sony, Philips, LG og andre mærkevare LED, med mindre du går helt op i deres top modeller der har local dimming (ex Sony HX920), men så kommer du også til at betale kassen.

Grunden til at jeg valgte et forholdsvis prisbilligt TV var også at så kan jeg bedre forsvare en udskiftning i løbet at et par år, så jeg ikke ender med det mindste TV igen .....

God jagt, og husk ikke at kun at bsaere dit valg på kolde test facts, det er sgu surt at komme hjem et teknisk super tv, som man dybest set ikke kan lide.......
Af lennon
Køb Samsung PS64D8005 .Prisen er lige nu outstanding. Og med mindre at en af kammeraterne har et 65" PanaV30, så er der med garanti ingen i omgangskredsen der har bedre billede eller større TV
Af Crille
Det tilbud som wupti har lige nu findes sku ikke bedre, bare det du kan få så stort et tv til 15k er jo sindsygt? også når det er årets top model fra samsung? jeg gav selv 14k dengang jeg købt mit 50 vt30, og det var et godt køb dengang, men det går jo stærkt med prisen men 64tommer for 15k! og det er alt det du søger + venner kan ikke følge med ;)

Do it 8)
Af PhDream
Er det fordi man har for lidt i bukserne, at man skal have bedre/større tv end vennerne? :D
Af Sjavse
PhDream skrev:Er det fordi man har for lidt i bukserne, at man skal have bedre/større tv end vennerne? :D
Det har da intet med størrelsen på ens tissemand at gøre. Det er bare vaskeægte mandehørm lige at ha' noget elektronik der er lidt bedre end de andres.
Og nu når prisen er så lav som 15.000kr for det tv. så er der ingen undskyldning for ikke at købe det.
Af lennon
HDTVtest.co.uk er sammen med AVforums.com nok de mest respekterede udenlndske testsites, når det handler om rå billedkvalitet. Og HDTVtest har givet Samsung PS64D8005 en af de sjældne "Highly Recomended" - vel at mærke til en noget højere købspris end den her nævnte.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 191526.htm
Af Sjavse
VIF skrev:vil jeg sige du skal have et 46pfl8606
test. http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
pris ca 11000kr.
eller et 46pfl9706
test. http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
pris. ca 15000kr
begge har fået bedre anmeldelser end samsungs UE46D8005. hvis man skal gå efter digitalversus.com
Læg mærke til at det Samsung tv der bliver anbefalet er hele 64" til samme pris som det 46" du anbefaler.
Af RapoxD
Tusind tak for svar alle sammen :D
Ja hold da op, der er da vist god enighed om at Samsungs 64" er den rette vej :b

Er der stor forskel på 64"'eren og 51" versionen?
Altså udover de ca 5.000 man kan spare?
Har også forsøgt på bedste børnemåde at sætte tape op omkring det gamle for at vurdere størrelsen :b
Sidder ikke super langt væk, så er lidt i tvivl om 64" måske bliver lidt for stort?

Og hvordan med kvalitet når man ser alm. tv og ikke sine HD film
Kunne forestille mig alle andre kanaler end DR HD, TV2 HD og 3+HD (Som er de eneste jeg har i HD) bliver rigtig træls at se på i så stor en størrelse eller hvordan?

Og her er lige 2 billeder, så i ca. kan vurdere lidt. (Er næsten lige flyttet ind og Biva er ret langsomme så derfor der endnu ikke er noget tv møbel ;b )

Det ser måske ikke så slemt ud på billedet, men synes det virker voldsomt i virkeligheden :b Eller er det bare mig der er pivet?

http://bit.ly/GBbRNm
http://bit.ly/GBbSAU
Af Mysen
Med den afstand kan du roligt tage 64". De lidt tydeligere fejl, som du vil spotte på SD materiale er intet i forhold til, hvad de ekstra tommer vil give dig ved HD-materiale.