25 jan 2012, 23:59
Hey.
Jeg sidder og skal bruge et kabel til at forbinde TV og router - for en sikkerhedsskyld tjekker jeg lige om kablet ser "rigtigt" ud, dvs. om det enten er et kryds eller patch kabel, men jeg kan simpelthen ikke få det til at være nogen af delene.
Jeg har sammenlignet kablet med 2 tegninger på nettet af kryds hhv patch kabler men kan ikke få det til at passe med nogle af dem.
Måske er der nogle kloge hoveder der kan sige mig om dette kabel er samlet forkert (ka godt være det er gjort manuelt, da jeg fik det af en ven) eller rigtigt:
Ende 1 (fra højre mod venstre):
1. Brun
2. Brun stribet
3. Grøn
4. Blå
5. Blå stribet
6. Grøn stribet
7. Orange
8. Orange stribet
Ende 2 (fra højre mod venstre - samme orienterng som ende 1):
1. Brun
2. Brun stribet
3. Orange
4. Blå stribet
5. Blå
6. Orange stribet
7. Grøn
8. Grøn stribet
Jeg sidder og skal bruge et kabel til at forbinde TV og router - for en sikkerhedsskyld tjekker jeg lige om kablet ser "rigtigt" ud, dvs. om det enten er et kryds eller patch kabel, men jeg kan simpelthen ikke få det til at være nogen af delene.
Jeg har sammenlignet kablet med 2 tegninger på nettet af kryds hhv patch kabler men kan ikke få det til at passe med nogle af dem.
Måske er der nogle kloge hoveder der kan sige mig om dette kabel er samlet forkert (ka godt være det er gjort manuelt, da jeg fik det af en ven) eller rigtigt:
Ende 1 (fra højre mod venstre):
1. Brun
2. Brun stribet
3. Grøn
4. Blå
5. Blå stribet
6. Grøn stribet
7. Orange
8. Orange stribet
Ende 2 (fra højre mod venstre - samme orienterng som ende 1):
1. Brun
2. Brun stribet