Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige fået et GT30 42" ind ad døren fra Hifi-klubben og har netop tilsluttet fjernsynet til min ps3, antenne (dvb-t), en ny usb-disk og mingamle panasonic hd-rec.

Glad starter jeg op og gennemgår opsætning, men efter 12-15 min. Slukker fjernsynet ad sig selv. Til at starte med troede jeg det var viera-link der fjollede. Men det er ikke den.
Nu har jeg forsøgt at lade fjernsynet køre små 8 gange og hver gang slår den fra.
Jeg har naturligvis forsøgt at slå timer-standby fra,ligesom autosluk og eco-indstillinger er blevet slået fra. Jeg har også forsøgt at gendanne fabriksindstillinger.
Uden held.
I øvrigt har jeg bemærket at blæserne kører kraftigt i intervaller.

Hvad har jeg af muligheder inden jeg får fragtmanden til at sende dyret retur?
Mvh
Nicolai
Brugeravatar
Af Inside
Nu nævner du selv blæserne. Står dit tv et sted hvor det ikke kan komme af med varmen ? Fordi kan jo være det slukker pga overophedning. Synes jeg dog lyder meget usandsynligt efter så kort tid.
Af Michailov
Hej
Tak for hurtigt svar.
fjernsynet står ikke varmt, der er frit omkring til alle sider, for og bag.
Jeg har nu prøvet at hive alt, på nær antenne, ud for at være sikker på at der ikke har noget med tilslutningne der driller, og jeg har lige haft den kørende uden lyd for at fokusere på blæserne.
Det virker som om at blæserne ikke rigtig går i ang men blot starter op for at køre i små 5 sek, og så starter de igen. Sådan gør de 4-5 gange og så går fjernsynet ud. Derefter blinker den lille diode rødt og jeg er nødt til at genstarte tv på knappen da fjernbetjening ikke reagere.

Jeg er dog ved at komme til samme konklusion som dig, at det handler om at det bliver for varmt. Måske fordi blæserne ikke virker korrekt?

Mvh
Nicolai
Af allo
for mig så lyder det som om det (noget i tv'et) er ved at kortslutte...- samme gælder tit og ofte comp. - at de slukker af sig selv for ikke at kortslutte

det kan være alt fra en elektronisk plade til strømfosrøgningen til ??? - det kan være alt...
Af Michailov
Tjaa, det kan godt være. Hvorom alting er, så er det dødfrustrerende, for jeg slipper ikke for at sende fjernsynet retur. Det her kan man joikke leve med.

Æv!
Af Bjarne S
Michailov skrev:Tjaa, det kan godt være. Hvorom alting er, så er det dødfrustrerende, for jeg slipper ikke for at sende fjernsynet retur. Det her kan man joikke leve med.

Æv!
Det skal retur.
Blæseren på GT30 kører (desværre.....) konstant.
Generelt vil jeg sige at man ikke bør købe det hvis man er støj følsom.
Jeg er på min nr. 2 nu - den larmer lidt mindre end den første jeg fik, men har valgt at leve med det indtil videre.

Den har så (modsat den første) en ny lyd... når jeg muter den kan jeg høre lyd når billedet ændrer sig - f.eks. kraftigst når billedet bliver helt lyst.
Af Michailov
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg har nu fået snakket med Hifiklubben, og de sender en ny skærm til mig, så jeg har den i morgen. Så kommer panasonic-service og afhenter den anden først i næste uge.
Når man bor på en ikke brofast ø, så er det sgu ret god service.

Nu skal jeg så bare få ventetiden til at gå, måske ender det med jeg kommer til at snakke med familien!!!

Mvh
Nicolai