Jeg har købt et 60pz250n. Mine overvejelser gik på dette eller deres topmodel 950 som kan fåes ved dustinhome til ca 15k med fragt.
De forskelle jeg kan se er:
3 vs 4 hdmi
Ingen smart på pz250
En smule i desginet, men begge er fede
THX profil på pz950, men tænker pz250 kan justeres bedre da man kan bruge indstillingerne fra testen af 50pz950 her fra siden. Der er isf menu hvor man kan justere et hav af indstillinger (37 forskellige justeringmulgiheder af kontrast, faver, lys, gamme osv)
Pz250n er norisk model, det er pz950 ikke
Ingen usb record og remote ala wii remote på pz250
Pz950 har trueblack filter
Nu fik jeg yderligere 10% rabat (10800,- kr) så min prisforskel er på 4k, hvilket jeg ikke synes deres topmodel er det ekstra værd. Jeg formoder at panelet på de to modeller er identiske og dermed billedkvaliteten stort set ens, dog med en smule bedre sort på pz950. Dog er dette MINE tanker, ved ikke om det er korrekt.
Jeg er rigtig tilfreds med tv'et. Jeg kommer fra en 50" plasma fra phillips 3 år gammel så alt andet lige er det jo en god opgradering. Fjernbetjeningen er ret plastic og ingen føling med tasterne, men jeg bruger min harmony one. Der er self reflektioner, men ikke noget som gener mig. Bor i en lejlighed hvor der kommer godt med lys ind, men dog ikke direkte. Men reflektioner er der. Jeg er meget skeptiske med lyde og ting som summer! Hvis man mute'er og sætter øret ned til tv'et kan man høre det summer lavt. Står man 1 meter fra det uden lyd er der intet at høre derfor godkendt. Jeg bruger det primært til film (720p eller 1080P mkv) og ps3 hvilket ser rigtig godt ud. Bevægelser, farver og skarpheden er super lækkert. Den kan via usb indgangen afspille mkv, men jeg streamer dog over min wd live. 3D er helt nyt for mig og ganske underholdende. Jeg synes det virker ganske godt. Ved ps3 kommer der god dybde. Jeg sad og så avatar 10-20 min i 3d og det ser rigtig fedt ud. Dog oplevede jeg en smule crosstalk. Nu har jeg kun mit gamle plasma at sammenligne med så derfor er jeg rigtig imponeret over mit nye tv.
Værd opmærksom på at der INGEN 3d briler er med. Heldigvis blev jeg lovet at der var 3d briller med så jeg blev ret negativ da jeg kom hjem og fandt ud af at der ingen briller var med. Dagen efter kørte jeg ud til elgiganten igen og forklarede at jeg blev lovet et par briller og wupti så fik jeg et par biller uden beregning ags250 (deres pris 900).
Alt i alt vil jeg klart anbefale dette tv. For 10.800,- kr har jeg fået et stort tv, som levere en ganske fornuftigt billedkvalitet og 3d. Yderligere har det et flot design. Kan man undvære streaming af video eller bruge wd live, nøjes med 3 hdmi og undvære usb recordning synes jeg man skal vælge dette tv