Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er LG 60PZ250N et ok tv til de 11.995 kr. som elgiganten sælger det til fra mandag d. 30. maj ?

Jeg har projektor, men overvejer et stort tv i stedet, for at slippe for mørklægning om dagen, og det skal helst være 60" for at være stort nok til ps3 og film på 5 meters afstand.

Mit nuværende 42" panasonic th-42pv60 har et godt billede, men er for småt, så det bruges til normal tv nu, og så projektor til film og ps3.
Af PhDream
Hvis du vil undgå mørklægning om dagen, skal du nok ikke vælge det nævnte tv. Der er meget få plasma tv, som kan bruges normalt i dagtimerne, men dette tv er ikke et af dem.
Af Holm86
Så også selv tilbudet og tænkte det kunne være man skulle købe det ...

Er der nogen der kender til billede kvalitet på dette tv?? Og betyder 250 at det er en bundmodel?? For inde på pricerunner kan jeg se at 250 står til samme normalpris som 950.
Af allando
Jeg er også på ude efter et 60" plasma TV. Jeg har tidligere prøvet et LG 60PK250, men måtte returnere det pga for meget refleks/spejlning. Jeg har en formodning om at PZ250 sandsynligvis reflekterer/spejler på samme måde som PK250. Jeg overvejer et LG 60PZ950 hos Dustin til kr. 14529. Jeg går ud fra, at PZ950 er LG's topmodel.
Af Mysen
Jeps det er den... og 250n er bundmodel. Men noget tyder på, at der er samme panel i alle pz modellerne, fordi de alle kører med 3D og har nogenlunde samme specs.
Så kan man til gengæld forvente at der er sparet på indgange og materialer, der ikke er plastic, hvis man kigger på den billige.
Det var i hvert fald blandt de største forskelle mellem plasmamodellerne i 2010.

Men som PhDream siger, så er det nok en meget skinnene skærm, og hvis god håndtering af lys er vigtigt for TS, så er det måske bedre med et LG 55LD650n til under 10000 eller et lidt dyrere, men også bedre 55EX720 fra Sony.
Af rlauritsen
Er refleksioner ikke værst på pk250 som er den gamle 2010 model ? Jeg synes da den nye pz250 ser meget mat ud ?

Der er ikke lige nogle youtube videoer af den endnu, men det kommer jo nok.

og ang. pz570w, så er det vel ikke en nordisk model ? Er det så parallelimport ?
Af Kehaan
Hej

Har haft købt et Samsung UE46C7705, og er rigtig glad for det... Men må sige at 11995kr for 60" godt nok har fristet mig lidt. Min eneste bekymring er dog egentlig plasma, når man skal bruge det til spil og dets burn-in.

Hvor slem er refleksionen i denne model fra LG? Syntes da også at UE46C7705 fra Samsung også er en skærm med refleksioner. Men ikke noget jeg ligger mærke til.
Af mbm
rlauritsen skrev:Er refleksioner ikke værst på pk250 som er den gamle 2010 model ? Jeg synes da den nye pz250 ser meget mat ud ?

og ang. pz570w, så er det vel ikke en nordisk model ? Er det så parallelimport ?
Wét står for at der er DVB-T2 tuner, hvilket gør det noget mere fremtidigssikret.
Af Mysen
mbm skrev:
rlauritsen skrev:Er refleksioner ikke værst på pk250 som er den gamle 2010 model ? Jeg synes da den nye pz250 ser meget mat ud ?

Wét står for at der er DVB-T2 tuner, hvilket gør det noget mere fremtidigssikret.
Og så er det en nordisk model, og har altså LG's onsite servicegaranti med i købet. - altså, når den slutter med W
Af allando
Hvis der er nogen der har anskaffet sig et eksemplar, er de meget velkommen til at fortælle om det, i denne tråd.......
Af Kehaan
Som Allando skriver, så kunne dette være super. Overvejer selv at udskifte mit Samsung 46" LCD 3D TV med dette... Og skal bruge det mest til PS3 og film.
Af tbj2803
Jeg har købt et 60pz250n. Mine overvejelser gik på dette eller deres topmodel 950 som kan fåes ved dustinhome til ca 15k med fragt.

De forskelle jeg kan se er:

3 vs 4 hdmi
Ingen smart på pz250
En smule i desginet, men begge er fede
THX profil på pz950, men tænker pz250 kan justeres bedre da man kan bruge indstillingerne fra testen af 50pz950 her fra siden. Der er isf menu hvor man kan justere et hav af indstillinger (37 forskellige justeringmulgiheder af kontrast, faver, lys, gamme osv)
Pz250n er norisk model, det er pz950 ikke
Ingen usb record og remote ala wii remote på pz250
Pz950 har trueblack filter

Nu fik jeg yderligere 10% rabat (10800,- kr) så min prisforskel er på 4k, hvilket jeg ikke synes deres topmodel er det ekstra værd. Jeg formoder at panelet på de to modeller er identiske og dermed billedkvaliteten stort set ens, dog med en smule bedre sort på pz950. Dog er dette MINE tanker, ved ikke om det er korrekt.

Jeg er rigtig tilfreds med tv'et. Jeg kommer fra en 50" plasma fra phillips 3 år gammel så alt andet lige er det jo en god opgradering. Fjernbetjeningen er ret plastic og ingen føling med tasterne, men jeg bruger min harmony one. Der er self reflektioner, men ikke noget som gener mig. Bor i en lejlighed hvor der kommer godt med lys ind, men dog ikke direkte. Men reflektioner er der. Jeg er meget skeptiske med lyde og ting som summer! Hvis man mute'er og sætter øret ned til tv'et kan man høre det summer lavt. Står man 1 meter fra det uden lyd er der intet at høre derfor godkendt. Jeg bruger det primært til film (720p eller 1080P mkv) og ps3 hvilket ser rigtig godt ud. Bevægelser, farver og skarpheden er super lækkert. Den kan via usb indgangen afspille mkv, men jeg streamer dog over min wd live. 3D er helt nyt for mig og ganske underholdende. Jeg synes det virker ganske godt. Ved ps3 kommer der god dybde. Jeg sad og så avatar 10-20 min i 3d og det ser rigtig fedt ud. Dog oplevede jeg en smule crosstalk. Nu har jeg kun mit gamle plasma at sammenligne med så derfor er jeg rigtig imponeret over mit nye tv.
Værd opmærksom på at der INGEN 3d briler er med. Heldigvis blev jeg lovet at der var 3d briller med så jeg blev ret negativ da jeg kom hjem og fandt ud af at der ingen briller var med. Dagen efter kørte jeg ud til elgiganten igen og forklarede at jeg blev lovet et par briller og wupti så fik jeg et par biller uden beregning ags250 (deres pris 900).

Alt i alt vil jeg klart anbefale dette tv. For 10.800,- kr har jeg fået et stort tv, som levere en ganske fornuftigt billedkvalitet og 3d. Yderligere har det et flot design. Kan man undvære streaming af video eller bruge wd live, nøjes med 3 hdmi og undvære usb recordning synes jeg man skal vælge dette tv :)
Af rlauritsen
Hvordan fik du 10% rabat ?

Men god forklaring. Jeg er godt nok ved at smutte ned efter et også. Det er sikkert ligeså godt som eller bedre end mit 4 år gamle panasonic 42" plasma.

Så kan jeg jo også lige spørge til 3D brillerne, og se om den går her også :-)

Er der input lag ved ps3 ? altså at tryk på controlleren virker forsinket / ude af synch ?

Er der burn in problemer ?