Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er førstegangskøber af fladskærmstv og selvom jeg har kigget meget på denne side og læst anmeldelser, synes jeg stadig at det hele er en stor jungle. Ja, jeg synes faktisk at jeg er mere forvirret end før jeg startede med at søge informationer. Så jeg håber at I kan komme med nogle forslag til et køb.

Tv'et skal bruges til almindeligt fjernsynskigning og dvdafspilning - ingen sport eller spil.
Afstand mellem siddeplads og tv bliver ca 2,8 meter.
Tv'et vil blive placeret tæt på et stort vinduesparti (sydvestvendt), men jeg vil rulle ned for så snart tv'et skal bruges, men min lyse stue gør mig bekymret for genskin (hvilket jeg meget gerne vil undgå!)
Jeg vil hellere have et "for stort" tv end et der er for lille. Hvis I kan henvise til en fysisk butik hvor tv'et kan ses ville det være et stort plus (bor i KBH).
Jeg forestiller mig at ville bruge maks 5.000 kr på et nyt TV - er det urealistisk?

Hvad siger I, folkens? :)
Senest rettet af basilikum 12 jun 2011, 15:59, rettet i alt 1 gang.
Af DavidHimself
Om budgettet passer hænger på sammen med den kvalitet og den størrelse du havde regnet med :)

Din siddeafstand kræver et tv i de større, størrelse.
Et tv ala det her: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2608102/ ... ign-Priser passer både på størrelse og budgettet, dog skal du tage højde for den kan komme lidt genskins problemer. Alternativt skal du op i omkring 7000 for et LED (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2595125/ ... ;;;&sort=4) i cirka sammen størrelse, deres genskinsproblemer er lidt mindre :)
Af MKT
5000 er ikke urealistisk, men jeg ville gå op hvis det var en mulighed. Hvis det er absolut max budget, bliver det nok nærmere 42" end 50" da plasma ikke egner sig så godt til en lys stue. Man kan selvfølgelig leve med det, så spørgsmålet er hvor meget man bliver generet af det.

Med dine kriterier ville jeg nok anbefale et LCD tv uden LED og her mener jeg et godt bud er LG LD750N. Du kan få den i 42" indenfor dit budget og i 47" til lidt over dit budget. En lignende kandidat ville nok være Samsung c755 der fås i en 46" til lidt over dit budget. Sony EX500 er også anbefalet her på siden og fås i en 46" model ca. til dit budget.

Hvis du gerne vil op i størrelse må du over i plasma og der skal du nok være lidt opmærksom på genskin. En prisvenlig kandidat er LG PK550N der er en 50" der fås til lidt over dit budget. Du kan få mindre modeller (pk350 og pk250), men der er vist ikke THX profiler på og færre HDMI indgange.

Det bliver nok ikke let at finde alle sammen i butikker fordi de er stoppet i produktionen og de nye 2011 modeller er ved at blive indfaset og udstillet.
Af basilikum
Tusinde tak for jeres anbefalinger! Jeg vil tage lidt rundt og kigge på forskellige tv, men jeg synes godt nok at det er svært at vælge.
Af PeterD
Panasonic X20 (som nu er ved at udgå) til typisk 4000 kr. i Elgiganten eller Philips LCD i Expert...hvis stuen er meget lys...

Du kan selvfølgelig altid finde gode tilbud på LG og Samsung skærme da markedet altid er fuld af disse mærker... O_O

Ellers check siden her for anbefalinger eller den engelske

www.whathifi.co.uk/test
Af basilikum
PeterD skrev:Panasonic X20 (som nu er ved at udgå) til typisk 4000 kr. i Elgiganten eller Philips LCD i Expert...hvis stuen er meget lys...

Du kan selvfølgelig altid finde gode tilbud på LG og Samsung skærme da markedet altid er fuld af disse mærker... O_O

Ellers check siden her for anbefalinger eller den engelske

www.whathifi.co.uk/test
Reflektionerne fra X20'eren vil helt sikkert drive mig til vanvid :D

Jeg er ret overbevist om at lcd plus en 40-42" er noget for mig.
Af basilikum
Jeg har stadig ikke fået købt tv, men jeg er nu villig til at give lidt mere for et nyt tv, maks 8000 kr. Hvad er det bedste jeg kan købe lige nu, med samme krav som i første indlæg?
Af Mysen
Hvis du vægter, at genskin skal være minimal, så har du allerede fået anbefalet et par gode modeller, der jo så sparer dig nogle penge.

Du kan også få 55", hvis du smider en plov oven i dit maks beløb og køber Sony EX500.

Ellers må du købe mørklægningsgardiner, og så købe et TX-P50G20e fra Panasonic.