Inden jeg skrev første gang slog jeg det op, og der stod der bare 3 hdmi indgange... så gik ud fra at der ville stå (som jeg ellers altid ser det) hdmi 1.4, 2 hdmi 1.3.. men det gjorde der som sagt ikke, så gik ud fra der ikke var, så nu når du nu spurgte igen

så måtte jeg jo lige slå op igen andre steder, og det ser sørme ud som om du har ret

der er en Hdmi 1.4
Her er noget info om 1.4 fra hifi-klubben:
HDMI 1.4 er afløseren for HDMI 1.3-standarden, som har været dominerende på markedet igennem det seneste år. Og det er ikke bare et nyt nummer – du får nemlig helt nye muligheder. HDMI 1.4 kan for eksempel håndtere de meget store datamængder, som kræves til 3D-video, og de første 3D-kompatible flad-tv, projektorer, Blu-ray-afspillere og surround-receivere er allerede på markedet.
På sigt vil der også komme HDMI 1.4-produkter, som giver mulighed for netværksopkobling via HDMI. Så behøver du ikke længere et separat netværkskabel for hvert eneste netværksprodukt, du kobler til dit dit anlæg, f.eks. Blu-ray afspiller og tv. Du kan nøjes med én fælles adgang til netværket, enten trådløst eller med et standard netværkskabel.
Muligheder men ikke selvfølgeligheder
Et HDMI 1.4-kompatibelt apparat får ikke i sig selv træerne til at vokse ind i himlen. Alle de tilkoblede apparater skal nemlig understøtte 1.4-standarden, for at du kan udnytte de nye muligheder, og det er helt op til den enkelte producent, hvilke HDMI 1.4-features han vil bygge ind i apparaterne. Det er derfor ikke en selvfølge, at et apparat med HDMI 1.4 har f.eks. Audio Return Channel eller netværksopkobling, selvom dette er en del af 1.4-standarden. Så du bør altid tjekke, om produktet har de ønskede nye features, inden du handler.
Audio Return Channel – ét kabel til det hele
Den såkaldte Audio Return Channel, som introduceres med HDMI 1.4, gør det smartere end nogensinde at samle alle tilslutninger i receiveren. Med Audio Return Channel kan du nemlig også overføre digital lyd retur fra dit flad-tv til din surround-receiver via HDMI uden at skulle trække et ekstra audiokabel, som du tidligere har været nødt til. Hermed er den ægte ét-kabel løsning en realitet.
Men for at du altså kan bruge dette så skal du jo også have blu ray eller receiver med 1.4 ellers så har du ikke noget at bruge det til... håber dette hjalp lidt...