Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja .. som overskriften siger skal det sku være nu det gamle kasse tv skal skiftes ud (gammel panasonic CRT). Har kigget lidt omkring men det er sku en jungle uden lige at finde ud af hvilket TV det skal være.. Jeg tror nok jeg er kommet frem til det skal være LCD af en art, da det nok er analog TV (digital om muligt) der bliver vist mest af.. Spiller stort set aldrig konsol af nogen art (har dog en Wii og en Xbox 360 stående men bruges sjældent) Og så er der det med vægten på en plasma, og måden det skal transporteres på.. Og frygten for "plasma larm".
Så LCD skal det være men hvad?? Regner med at smide en 4-5k for det (ja ikk det vilde men heller ingen entusiast) og skal være en 42" eller sårn.
Håber i guruer her inde kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning så jeg får det TV med bedste billede. Og gør ikke noget at det skal kalibreres først for at få det bedste billede da det skal nok bliver sjovt at sætte sig ind i.

-Diezel
Af Steen Bay
I prisklassen under 5k er et 40" Samsung C535 som kan fås til 3998,- hos cinemagic.dk nok et af de bedste bud. Du kan se en test af det (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Af Diezel
Og hvordan er det med det digitale TV signal der kommer gennem kablet i vægen ?? Og HDTV samme vej?? understøttes dette eller skal der box til? Og hvis plasma skal med regnes ? pros n' cons lcd / plasma i mit tilfælde ?
Af xcardman
Jeg tror nok jeg er kommet frem til det skal være LCD af en art, da det nok er analog TV (digital om muligt) der bliver vist mest af

så vil jeg nok anbefale og får vist en vhs video i butikken
ellers får du nok et mindre chok, når det hedder analog og et billigt lcd tv
Af Diezel
Undersøgt det lidt nærmere og har mulighed for at få alle kanaler digitalt.. og det skal tages på en DVB-C tuner tror jeg.. og så står der at DR1, DR2 osv tages på DVB-T.. hvad ændre det så på TV valget ?? og lad os siger 5,5-6k kr max..
Af Tucker
Der er en liste med anbefalede fladskærme her på siden og så vidt jeg husker er disse 2 gode bud: Sony EX500 og Philips 5605

Hvis du skal over i en lidt bedre kvalitet er det nok plasmavejen du skal gå. Jeg tror der er en del her på siden der kan komme med nogle gode argumenter for at du ikke burde frygte den teknologi;-)
Af Diezel
eller skal jeg bare gå i den anden grøft og bestille et G20 og så krydse finger for at skidtet ikk larmer ?

og vil der være nogen kvalitet i billede og muligheder ved at tage sådan et TV i stedet ?
Af Steen Bay
Diezel skrev:eller skal jeg bare gå i den anden grøft og bestille et G20 og så krydse finger for at skidtet ikk larmer ?
Synes nu ellers det fremgik at du havde besluttet dig til et LCD TV til max. 5k, og om du så evt. skulle købe et plasma TV til 6k+ istedet, det er nok en af de ting du selv må afgøre efter lidt research om emnet. 8)
Af Diezel
tja.. man har vel et standpunkt til man tager et nyt.. vil bare have noget jeg bliver glad for og hvis de 1000kr gør en super stor forskel er det vel værd at tage med i overvejelserne ..
Af Diezel
Nu så jeg den tråd lidt længere nede ang støj på G20.. ligger jo heller ikk op til det er sådan en fætter.. det er sku umuligt at finde rundt i..

Men hvis jeg nu går ud fra prisen ca på et G20.. hvad ender det så i hvis vi snakker LCD ?? og hvordan er billedkvaliteten så?
Af Diezel
slet ingen råd ?? Eller har jeg gjort det lidt for kryptisk ?
Af Steen Bay
Diezel skrev:Men hvis jeg nu går ud fra prisen ca på et G20.. hvad ender det så i hvis vi snakker LCD ?? og hvordan er billedkvaliteten så?
For ca. 6300,- kan du få et 42" LG LD750N, som jeg personligt tror er det bedste LCD TV i prisklassen. Af billigere alternativer er der f.eks. det C535 som jeg nævnte tidligere, eller måske et Sony EX500.