Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er interesseret i et TV, der kan modtage dels de gratis danske jordbaserede kanaler og dels de gratis tyske satellitkanaler (begge også i HD)- dvs. det skal have både en DVB-T og en DVB-S2 tuner. Det forhandles tilsyneladende ikke i butikker i Danmark, bortset fra en model i HIFI-klubben, der til gengæld er hundedyr (og uden indbyggede høttalere). Det skyldes efter forskellige butiksekspedienters udsagn, at modellerne i Danmark tilpasses de dominerende kodebaserede udbydere - Viasat, Canal Digital og Boxer, og derfor tilpasses de ikke til at modtage de frie satellit-kanaler fra f.eks. Tyskland.
I Tyskland kan man nu til gengæld købe modeller fra flere mærker. Især er jeg interesseret i Sonys nye W5800 og V5800, der begge har denne triple tuner. Fra danske hjemmesider er der tilsyneladende kun to, der forhandler dem, nemlig redcoon (der vist ikke er dansk !) og jaman.dk.
Er der nogen der har erfaringer med disse udbydere eller i øvrigt har kommentarer til ovenstående.
Af tommyaa
har du tjekket de nye Panasonic plasma???

fra g serien og op er der dvb-s/s2 tuner i samt dvb-t og dvb-c g serri er lige kommet som den første og en 42" koster ca 8000 hos shg.dk, jeg kender også godt sonys tv men panasonics plasma er altså bare langt bedre, men selv minimum 42"????

var det noget???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sonys nye danske modeller hedder ikke W5800 eller V5800. Hvor har du set dem?
Af tommyaa
yakken skrev:Sonys nye danske modeller hedder ikke W5800 eller V5800. Hvor har du set dem?
Øhhh, har du læst hele hans indlæg??? Han snakker netop om de tyske modeller...