28 feb 2010, 22:01
Jeg er interesseret i et TV, der kan modtage dels de gratis danske jordbaserede kanaler og dels de gratis tyske satellitkanaler (begge også i HD)- dvs. det skal have både en DVB-T og en DVB-S2 tuner. Det forhandles tilsyneladende ikke i butikker i Danmark, bortset fra en model i HIFI-klubben, der til gengæld er hundedyr (og uden indbyggede høttalere). Det skyldes efter forskellige butiksekspedienters udsagn, at modellerne i Danmark tilpasses de dominerende kodebaserede udbydere - Viasat, Canal Digital og Boxer, og derfor tilpasses de ikke til at modtage de frie satellit-kanaler fra f.eks. Tyskland.
I Tyskland kan man nu til gengæld købe modeller fra flere mærker. Især er jeg interesseret i Sonys nye W5800 og V5800, der begge har denne triple tuner. Fra danske hjemmesider er der tilsyneladende kun to, der forhandler dem, nemlig redcoon (der vist ikke er dansk !) og jaman.dk.
Er der nogen der har erfaringer med disse udbydere eller i øvrigt har kommentarer til ovenstående.
I Tyskland kan man nu til gengæld købe modeller fra flere mærker. Især er jeg interesseret i Sonys nye W5800 og V5800, der begge har denne triple tuner. Fra danske hjemmesider er der tilsyneladende kun to, der forhandler dem, nemlig redcoon (der vist ikke er dansk !) og jaman.dk.
Er der nogen der har erfaringer med disse udbydere eller i øvrigt har kommentarer til ovenstående.