Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu haft pågældende skær i 14 mdr., men kan ikke få ordentlige billeder på alm. TV. SONY - kapitulerer, forhandleren rådede mig til at søge hjælp her.

Følgende er problemet:
Jeg modtager signalet via TDC's Home Trio's box (altså digitalt) - overfører via guldbelagt kvalitets
HDMI kabel.
Skærmen er sat til min. Motionflow, og baggrundslyset fra, hvilket i øvrigt giver
et ualmindeligt fladt billede.

Både i HD og alm. digitalt TV, er problet markant, baggrunde er ikke jævne, men optræder nærmes som en aura, i "ringe".

Det andet jeg oplever, både med HD og almindeligt digital signal, er: når der virkelig
er bevægelse i billedet, det være sig ved en bølgende kornmark, blade på træer, eller
når man smider med konfetti i visse programmer, så er billedet ualmindelig dårligt,
uskarpt og flimmer, undtaget hvis der står en person eller genstand - stille.

Jeg har haft lejlighed til at studere meget ældre
SAMSUNG paneler, der optræder der en mikroskopisk anelse, i forholdt til mit
25.000,- Kr's TV.
Andre paneler har jeg ikke set lignende på. (SAMSUNG/PHILIPS/LG).

Jeg vil meget gerne høre jeres kommentar, og ønsker naturligvis at få et TV der er værd
at se på. Det forekommer ikke i samme grad på BluRay.
Brugeravatar
Af Weissbier
Forekommer problemet udelukkende, når du ser fjernsyn? Er der ingen, eller næsten ingen problemer, når du ser DVD/BD? Hvis problemet kun optræder på antennesignalet, er det nærliggende at tro, at det er signalet, der ikke er godt nok. Det kan sagtens være skidt, selv om det er digitalt. Hvis signalet er komprimeret for hårdt, kan resultatet hurtigt blive kedeligt at se på.
Af Holle101
Tak for svaret. Ja det er tydligst på antennesignalet, som både er testet med fællesantenne, YouSee og TDC Home Trio. Og det optræder IKKE på andre paneler. Forhandleren siger, at SONY med bestemthed har nogle indstillinger der kan eliminere fænomenet. Ligesom SAMSUNG...?
Men SONY fraskriver sig enhver form for support på problemet.
Brugeravatar
Af Weissbier
Du har nulstillet billedindstillingerne og ikke ændret på dem efterfølgende? Standardindstillingerne giver - om ikke et korrekt billede - så i hvert fald et brugbart billede. Intet resultat? Hvis ikke, må fjernsynet vel nærmest kaldes defekt...
Af Holle101
Jeg prøver at nulstille, og ser hvad der sker. Forhandleren siger som skrevet, at de problemer jeg har haft, kan man indstille sig ud af. Og at TV'et ikke er defekt.
Af Cutter
Hey

Jeg har et 40z4500, og har ingen problemer med det,,,
Mine indstillinger er;

PS3/BD

Baggrundsbelysning: 3
Kontrast: 85
Lys: 57
Farve 40

Farvetemp: Varm 1
Skarphed: 3
Støjreduktion: Fra
MPEG-Støjreduktion: Fra

Strømsparefuntion: Standard
Lyssensor: Fra
Motionflow: Standard/Full
Film-tilstand: Auto 2
Spil-/Teksttilstand: Fra

Kontrast og Lys er dog sat lavere, når jeg ser normalt tv!

Når jeg spiller på min PS3, slår jeg selvfølgelig Spil-/Teksttilstand: Til