01 feb 2010, 16:37
Jeg har nu haft pågældende skær i 14 mdr., men kan ikke få ordentlige billeder på alm. TV. SONY - kapitulerer, forhandleren rådede mig til at søge hjælp her.
Følgende er problemet:
Jeg modtager signalet via TDC's Home Trio's box (altså digitalt) - overfører via guldbelagt kvalitets
HDMI kabel.
Skærmen er sat til min. Motionflow, og baggrundslyset fra, hvilket i øvrigt giver
et ualmindeligt fladt billede.
Både i HD og alm. digitalt TV, er problet markant, baggrunde er ikke jævne, men optræder nærmes som en aura, i "ringe".
Det andet jeg oplever, både med HD og almindeligt digital signal, er: når der virkelig
er bevægelse i billedet, det være sig ved en bølgende kornmark, blade på træer, eller
når man smider med konfetti i visse programmer, så er billedet ualmindelig dårligt,
uskarpt og flimmer, undtaget hvis der står en person eller genstand - stille.
Jeg har haft lejlighed til at studere meget ældre
SAMSUNG paneler, der optræder der en mikroskopisk anelse, i forholdt til mit
25.000,- Kr's TV.
Andre paneler har jeg ikke set lignende på. (SAMSUNG/PHILIPS/LG).
Jeg vil meget gerne høre jeres kommentar, og ønsker naturligvis at få et TV der er værd
at se på. Det forekommer ikke i samme grad på BluRay.
Følgende er problemet:
Jeg modtager signalet via TDC's Home Trio's box (altså digitalt) - overfører via guldbelagt kvalitets
HDMI kabel.
Skærmen er sat til min. Motionflow, og baggrundslyset fra, hvilket i øvrigt giver
et ualmindeligt fladt billede.
Både i HD og alm. digitalt TV, er problet markant, baggrunde er ikke jævne, men optræder nærmes som en aura, i "ringe".
Det andet jeg oplever, både med HD og almindeligt digital signal, er: når der virkelig
er bevægelse i billedet, det være sig ved en bølgende kornmark, blade på træer, eller
når man smider med konfetti i visse programmer, så er billedet ualmindelig dårligt,
uskarpt og flimmer, undtaget hvis der står en person eller genstand - stille.
Jeg har haft lejlighed til at studere meget ældre
SAMSUNG paneler, der optræder der en mikroskopisk anelse, i forholdt til mit
25.000,- Kr's TV.
Andre paneler har jeg ikke set lignende på. (SAMSUNG/PHILIPS/LG).
Jeg vil meget gerne høre jeres kommentar, og ønsker naturligvis at få et TV der er værd
at se på. Det forekommer ikke i samme grad på BluRay.