Andstrup skrev:SAMSUNG LE40B755U1WXXE
Nogen der har erfaringer med denne skærm?
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... W-XXE.html
Ja, jeg modtog det pågældende tv fra Wupti i mandags. Har indtil videre mest positivt at sige om det. Det skal siges at baggrundsbeslysningen er uniform, men at det er en del af konstruktionen, og når det først er "kalibreret" er det ikke noget man lægger mærke til. Fra begyndelsen var jeg meget skeptisk overfor denne uniformitet, da jeg godt kendte til den, men faktisk generer den mig overhoved ikke. Bleeding har jeg ikke set noget til. HD-materiale ser utrolig godt ud - var meget forbløffet da jeg først fik HD-materiale (1080P) på. Og sort.. Tja.. Det er virkelig sort - nærmest sortere end sort;), men kan godt virke en lille smule "blødere" ude i kanterne (når rummet er mørkt). En herinde har snakket om "fnidder", hvilket jeg ikke har set noget til - har endda nær studeret HD-billeder. 200 hz-systemet er ikke perfekt (som hos så mange andre), men med sidste firmware-opdatering (var installeret på mit eksemplar) er det blevet forbedret en hel del. Den berømte "Samsung-summen" er ej heller noget mit eksemplar lider af.
Det der irriterer mig mest, er egentlig at det ikke kan afspille vob-filer (tilsyneladende) og afkode DTS, så hvis du ligger inde med nogle MKV-filer med DTS lyd, skal lydsporet omkonverteres til AC3. BTW. Der har tidligere været omtalt problemer med danske undertekster (ÆØÅ) og undertekster på MKV, mig bekendt skulle de være løst med nyeste firmware.
Mht. lyden, så kan det spille højt, men mangler bund.. Ikke noget jeg dør af, men der bliver nok også koblet et surround-anlæg til på tidspunkt.
Bottomline: Jeg regner stærkt med at beholde mit eksemplar - er ellers ikke typen der tøver med at sende noget tilbage..