Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andstrup
Jeg har besluttet at bruge min fortrydelsesret, og sende mit Panasonic 42" G10E retur. Rigtig flot billede, men fjernsynet har, i min verden, nogle ulemper. Derfor vil jeg høre hvilket LCD (eller LED) TV i synes jeg bør overveje, i håbet om at ramme samme billedkvalitet som G10. Eller tæt på... Det skal gerne være samme prisleje som G10. Jeg har overvejet SL8000, men sort niveauet skræmmer mig (i henhold til testen her på sitet).
Af Rodding
Du kunne jo kigge på G15 istedet.
Af Beckham
Jeg vil næsten tro at blæserstøjen er blandt de ulemper Rodding hentyder til. Bottomline, så tror jeg dog det bliver svært at finde noget som matcher G10 i billedkvalitet til samme pris.
Af Andstrup
Støjen fra fjernsynet er en af ulemperne ja... Jeg bemærker det lidt for ofte. Det er umiddelbart den største. Skal jeg ramme 100-200 hz på LCD for at komme noget af vejen op til G10? Har det noget at skulle have sagt?
Af Andstrup
så tror ikke G15 bliver aktuelt, ellers tak.. ;)
Af Michael B.
Blæserne kan jeg leve med, men en ting jeg synes der er træls, det er "støjen" fra det når der kommer meget lyse eller hvide billeder, det er jeg skuffet over og jeg har da også fortrudt en smule at jeg købte det. Andre med dette "problem" ? jeg testede lige lidt med at smide noget om bag ved tv`et til at absobere det, og det lød somom at det vil kunne hjælpe
Af Rodding
Kig på LG 47Sl8000/8500
Af BrianH
Andstrup skrev:Støjen fra fjernsynet er en af ulemperne ja... Jeg bemærker det lidt for ofte. Det er umiddelbart den største. Skal jeg ramme 100-200 hz på LCD for at komme noget af vejen op til G10? Har det noget at skulle have sagt?
Hvad er så resten af ulemperne? Hvis ikke du fortæller det, er det lidt spild at tid at komme med forslag.

Hvad mener du med at ramme 100-200 hz på LCD for at komme noget af vejen op til G10? Er det opdateringsfrekvensen du lægger vægt på?
Af Laksefar
Andstrup skrev:SAMSUNG LE40B755U1WXXE

Nogen der har erfaringer med denne skærm?

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... W-XXE.html
Ja, jeg modtog det pågældende tv fra Wupti i mandags. Har indtil videre mest positivt at sige om det. Det skal siges at baggrundsbeslysningen er uniform, men at det er en del af konstruktionen, og når det først er "kalibreret" er det ikke noget man lægger mærke til. Fra begyndelsen var jeg meget skeptisk overfor denne uniformitet, da jeg godt kendte til den, men faktisk generer den mig overhoved ikke. Bleeding har jeg ikke set noget til. HD-materiale ser utrolig godt ud - var meget forbløffet da jeg først fik HD-materiale (1080P) på. Og sort.. Tja.. Det er virkelig sort - nærmest sortere end sort;), men kan godt virke en lille smule "blødere" ude i kanterne (når rummet er mørkt). En herinde har snakket om "fnidder", hvilket jeg ikke har set noget til - har endda nær studeret HD-billeder. 200 hz-systemet er ikke perfekt (som hos så mange andre), men med sidste firmware-opdatering (var installeret på mit eksemplar) er det blevet forbedret en hel del. Den berømte "Samsung-summen" er ej heller noget mit eksemplar lider af.

Det der irriterer mig mest, er egentlig at det ikke kan afspille vob-filer (tilsyneladende) og afkode DTS, så hvis du ligger inde med nogle MKV-filer med DTS lyd, skal lydsporet omkonverteres til AC3. BTW. Der har tidligere været omtalt problemer med danske undertekster (ÆØÅ) og undertekster på MKV, mig bekendt skulle de være løst med nyeste firmware.

Mht. lyden, så kan det spille højt, men mangler bund.. Ikke noget jeg dør af, men der bliver nok også koblet et surround-anlæg til på tidspunkt.

Bottomline: Jeg regner stærkt med at beholde mit eksemplar - er ellers ikke typen der tøver med at sende noget tilbage..:)
Senest rettet af Laksefar 04 feb 2010, 10:33, rettet i alt 3 gange.
Af Michael B.
Synes du ik dit summer ved lyse eller hvide billeder? det er det eneste som jeg synes er galt med mit
Af BrianH
Michael B. skrev:Synes du ik dit summer ved lyse eller hvide billeder? det er det eneste som jeg synes er galt med mit
Det er bl.a. fordi energiforbruget går fra 200 til sikkert 400 Watt ved lyse billeder, så blæseren går i gang.
Af Andstrup
Jeg skal ikke op i 47". Heh ellers tak. Men jo, jeg overvejer SL8000. Jamen strømforbruget er også et minus. Ved godt at det er skiftende alt efter hvilket billede der bliver vist, men lur mig om der ikke bliver vist lyse billeder tit... Så tror jeg er bedre tjent med lcd. Og den fysiske størrelse på skærmen bagtil. Kunne ikke få den kombineret med det vægophæng cinemagic solgte mig. Og retention. Bør jeg gå efter 100-200 hz LCD? Eller har dette intet at skulle have sagt? Skal bruges til PS3, alm DVD film, Bluray i ny og næ og ellers bare tvkiggeri.
Af Michael B.
Skod blæser ! er det virkelig nødvendigt med dem? :) er der slet ingen som har prøvet at koble dem fra? :D