Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JEg har flyttet din tråd til et andet forum. Vores sektion for spørgsmål til anmeldelser er forbehold tråde hørende til vores test-sektion på forsiden.

Hvad er det du har problemer med at få til at køre på din Lintronic boks? Jeg har selv en stående og jeg har efterhånden omprogrammeret den en del gange, samt sat boksen op for andre, så du kan jo spørge lidt her. Jeg er sikker på at Lintronic selv kan henvise dig til en forhandler, der kan hjælpe dig, hvis du vil have personlig betjening i hjemmet.
Af rough
Det er opsætning generelt jeg er på jagt efter. Har fået en boks af en ven som aldrig fik den sat til da han gik fuld B&O i stedet...
Jeg er Mac bruger så har ingen pc og det jeg har set er softwaren er desvære nærmeste sort snak for mig...
Men ideen om brug af min BEO4 fra mit gamle avant til at styre mit "nyere" tv, mpeg4 boks, harddiskoptager, bluray afspiller, A/V reciver, min mac med hele min cd samling på mm, tiltaler mig ret kraftigt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først og fremmenst må du berede dig på, at det ikke bliver billigt at få nogen til at sætte boksen op for dig. Dernæst ville jeg tage kontakt til Lintronic og få dem til at henvise til en forhandler, der kan varetage opgaven for dig.
Af stengård
nu er der en del måder at definere ikke billigt på - men har du et bud - tror du det ligger omkring 1000 kr ???
Af Otto J
stengård skrev:nu er der en del måder at definere ikke billigt på - men har du et bud - tror du det ligger omkring 1000 kr ???
Nu kan jeg kun tale for mig selv, men: Jeg har ikke erfaring med Lintronic og tilbyder det som udgangspunkt ikke p.t. (hvis efterspørgslen dukker op vil jeg overveje det), men du får ikke lavet ret meget for 1000,-. Det er/kan være ret tidskrævende at programmere fjernbetjeninger. Jeg tager normalt 2500,- inkl. kørsel (det skal gøres på stedet, eller i hvert fald færdiggøres på stedet for at kontrollere at alt virker da der groft sagt ikke findes to systemer der er ens) for at programmere en fjernbetjening i ikke alt for avancerede systemer, og det er ikke altid det er en god forretning for mig i forhold til tidsforbruget.

Problemet med at tilbyde opsætning af fjernbetjeninger i allerede installerede setups, er at det meget ofte bliver "learning by doing", forstået på den måde at ofte har folk noget udstyr man ikke kender i forvejen, og så kan der bruges relativt lang tid på f.eks. at finde frem til diskrete on/off og input koder, finde ud af hvordan input-systemet virker, finde ud af hvor meget delay der skal være på forskellige ting osv. Det store ekstra tidsforbrug betyder en højere pris, hvilket igen betyder et mindre marked. Derfor er der mig bekendt ikke nogen der lever af at programmere eksisterende setups. De fleste af dem der tilbyder komplet opsætning af fjernbetjening, gør det kun i forbindelse med installationer hvor de selv har leveret det hele, fordi de så har styr på hvordan det skal sættes op.

Men, som foreslået, kontakt Lintronic, det er muligt at der er nogle installatører derude der kan lokkes til det, men du skal være forberedt på en noget højere regning end 1000,-.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skulle jeg selv sætte det op - og jeg har erfaring med Lintronic - så ville jeg bestemt heller ikke lade mig nøjes med 1000 kr. Samme pris som udstyret koster i indkøb, dvs. omkring 3000 kr., lyder ikke urealistisk i mine ører. Selvfølgelig afhængigt af kompleksiteten af dit setup.
Af rough
Er godt klar over det vil koste en del da det jo er mande timer der skal betales for. Men ja jeg kontakter nok lintronic og høre om nærmeste forhandler/instalatør info. Så kan de jo komme med et overslag på prisen.
Har dog lige købt en brugt Philips Prestigo så den starter jeg lige med og ser om den ikke kan klare de mest basale behov til at starte med.
Tak for indput indtil videre :-)