Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ed
Hej Flatpanels debat!

Tusind tak for de mange gode indlæg omkring fladskærme og især Panasonics serie af plasmaskærme. Jeg har nu besluttet mig for en 37" x10y, men:

HVOR SKAL JEG KØBE DEN?

Jeg har fået det kogt ned til to kandidater:
Panasonic Center Sommer-As i Rødovre
Eller
Cinemagic.

The low-down.
Sommer-as sælger for 5495. Med i prisen får jeg:
levering, 30 mdr garanti ved indmelding i panasonic club.

Cinemagic:
Prisen incl forsendelse er 4617. Desuden ville jeg investere i deres 4 års serviceaftele til 699= i alt: 5316 kr.
Altså en besparelse på knap 200 kr og ekstra 18 mdr garanti/service.

Umiddelbart virker Cinemagic's tilbud besnærende. Men jeg har flg tvivl:
1) er det den samme skærm som den jeg får fra panasonic center? Cinemagic siger at de sælger en EU-version og at det skulle være den samme som hos panasonic.
2) Er der nogen der har erfaring med reklamation hos nogen af de to forhandlere (eller andre panasonic centre?)
3) pixelfejldækning: Panasonic forhandleren fortalte at der er nogle restriktioner omkring deres dækning af pixelfejl. Noget med at kun lysende pixels vil berettige til reklamation - ikke døde pixels. Men han påstod at jeg ikke vil kunne se evt døde pixels hvis de kun er der enkeltvis.
Cinemagic lover 100% pixelgaranti.
Jeg tager imod med kyshånd hvis der er nogen der vil hjælpe mig på vej!
Er der evt andre forhandlere som I har god fidus til?

-ED
ed skrev:Hej Flatpanels debat!

Tusind tak for de mange gode indlæg omkring fladskærme og især Panasonics serie af plasmaskærme. Jeg har nu besluttet mig for en 37" x10y, men:

HVOR SKAL JEG KØBE DEN?

Jeg har fået det kogt ned til to kandidater:
Panasonic Center Sommer-As i Rødovre
Eller
Cinemagic.

The low-down.
Sommer-as sælger for 5495. Med i prisen får jeg:
levering, 30 mdr garanti ved indmelding i panasonic club.

Cinemagic:
Prisen incl forsendelse er 4617. Desuden ville jeg investere i deres 4 års serviceaftele til 699= i alt: 5316 kr.
Altså en besparelse på knap 200 kr og ekstra 18 mdr garanti/service.

Umiddelbart virker Cinemagic's tilbud besnærende. Men jeg har flg tvivl:
1) er det den samme skærm som den jeg får fra panasonic center? Cinemagic siger at de sælger en EU-version og at det skulle være den samme som hos panasonic.
2) Er der nogen der har erfaring med reklamation hos nogen af de to forhandlere (eller andre panasonic centre?)
3) pixelfejldækning: Panasonic forhandleren fortalte at der er nogle restriktioner omkring deres dækning af pixelfejl. Noget med at kun lysende pixels vil berettige til reklamation - ikke døde pixels. Men han påstod at jeg ikke vil kunne se evt døde pixels hvis de kun er der enkeltvis.
Cinemagic lover 100% pixelgaranti.
Jeg tager imod med kyshånd hvis der er nogen der vil hjælpe mig på vej!
Er der evt andre forhandlere som I har god fidus til?

-ED
Jeg har handlet flere gange med cinemagic...og har været meget tilfreds,super service.
Af kskruger
Jeg ville vælge Cinemagic, plus en 4 års forsikring, i disse tider hvor selv gode web butikker lukker, kan man ikke føle sig sikker på noget. Jeg har selv oplevet, at købe et tv og 3 mdr. efter gik web butikken konkurs.
Af ed
Tak for indlæggene, so far! :-)
kskruger skrev:Jeg ville vælge Cinemagic, plus en 4 års forsikring, i disse tider hvor selv gode web butikker lukker, kan man ikke føle sig sikker på noget. Jeg har selv oplevet, at købe et tv og 3 mdr. efter gik web butikken konkurs.
Mener du dermed at hvis det skulle ske at Cinemagic gik konkurs, så vil jeg være sikret alligevel med den 4-års forsikring?

Jeg læste lidt op på forsikringen og den er tegnet gennem Trygvesta, så det går nok.

Men de skriver imidlertid at ved totalskadeerstatning, så bortfalder en evt resterende periode af forsikringen. Altså, hvis jeg efter 2 1/2 år får en skade som gør, at skærmen må dømmes totalskadet, så vil de sidste 1 1/2 års forsikring bortfalde og jeg vil dermed ikke have nogen form for garanti på den skærmen de giver mig i erstatning!

Er det normal praksis og er dette overhovedet lovligt? Jeg tænker at de jo reelt kan stikke mig en dodgy skærm i erstatning, og så vil jeg være uden reklamationsret på den.... Lidt mærkelig politik. Er der nogen der kender til den?
Den gælder dog ikke hvis skærmen dømmes totalskadet indenfor de første 6 måneder. Så får jeg lov at beholde serviceaftalens resterende periode.

-Ed
Af ed
yakken skrev:Hvis du bor i Kbh. området, så kan du købe den hos en forhandler her:
http://www.totaltv.dk/piz.asp?id=4178&aID=19989

Det er et pana-center, så du kan få 30 måneders garanti ved at melde dig ind i Club Panasonic (Som er gratis).
Tak for inputtet. Det er netop den ordning jeg også er blevet tilbudt hos Sommer-As. Jeg har også været hos Totaltv i Søborg/Buddinge og det er samme pris og vilkår.
Spørgsmålet er bare om der er noget ved servicen hos Club Panasonic der gør den bedre end at spare ca 200 kr og få 4 års dækning (frem for 2 1/2 års dækning) ved at købe hos Cinemagic.
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad der er den bedste løsning.
Og ja, jeg bor i København (Nørrebro).
Af hanhjort
Har du prøvet at "prutte" med prisen hos Panasonic centeret, jeg vil æde min hat på at de næsten vil matche prisen hos Cinemagic, men så skal du bare selv fragte det hjem, men det er da til at klare med et 37".
Jeg kunne godt slå dem til internetprisen, men jeg ville vente lidt mere, priserne falder jo hele tiden og jeg kunne ikke få dem længere ned (42V10) modellen. Jeg ville egentligt helst have V10, men det var en tand for dyrt, så kom LG med deres 42sl8000 som der også får rigtig gode anmeldelser - så købte jeg det hos Cinemagic istedet og er rigtig godt tilfreds, derudover har jeg købt LG Blu-ray BD390 fantastisk maskine - så panasonic centeret gik glip af nogle gode handler. Begge indkøb har forøvrigt EISA adward 2009/2010 for bedste køb.
Af ed
Tak for indlægget, hanhjort.

Jeg har skam prøvet at prutte det bedste jeg har lært både hos Sommer-as og total-tv (begge pana centre).

De er sgu ikke rigtig til hverken at hugge eller stikke i. De kan ikke presses længere ned end de 5500 kr.

Kiggede lige på det LG du taler om. Ser lækkert ud, men jeg tror altså jeg vil holde fast i min beslutning omkring Plasma... ;-)
Af Thor-thor
Nogen grund til at du ikke køber en 42"? Prisen er den samme, nogle steder er 42" faktisk billigere.

Jeg har selv handlet ved Komplett: http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=111 ... .2500-5000.

Primært pga. at jeg har hørt gode anmeldelser af deres service.

Hvis du insisterer på at betale for "livrem og seler løsningen" med ekstra forsikring, ville jeg handler med Pana center, da mit indtryk er at der er rigtig god service fra dem og importøren, bl.a. har flere fornylig fået repareret Pana skærme der var ude over garantien på goodwill fra importøren.

Personligt ville jeg handle ved Komplett/Cinemagic og spare forsikringen, det er efter min mening det billigste i det lange løb (hvis en skærm har holdt de første 2 år uden problemer, holder den med stor sandsynlighed også de næste 2 år).
Af Thor-thor
ed skrev:Tak for indlæggene, so far! :-)

.....Men de skriver imidlertid at ved totalskadeerstatning, så bortfalder en evt resterende periode af forsikringen. Altså, hvis jeg efter 2 1/2 år får en skade som gør, at skærmen må dømmes totalskadet, så vil de sidste 1 1/2 års forsikring bortfalde og jeg vil dermed ikke have nogen form for garanti på den skærmen de giver mig i erstatning!

Er det normal praksis og er dette overhovedet lovligt? Jeg tænker at de jo reelt kan stikke mig en dodgy skærm i erstatning, og så vil jeg være uden reklamationsret på den.... Lidt mærkelig politik. Er der nogen der kender til den?
Den gælder dog ikke hvis skærmen dømmes totalskadet indenfor de første 6 måneder. Så får jeg lov at beholde serviceaftalens resterende periode.
-Ed
Forsikringen bortfalder efter en totalskade. Men når du efter en eventuel totalskade får en ny skærm, vil du have 2 års reklamationsret på den, ligesom hvis du selv havde købt den.
Af ed
@Thor-thor: Grunden til 37" frem for 42" er naturligvis et kompromis på hjemmefronten O_O
Men jeg tror nu også at 37" i virkeligheden passer mig fint. Desuden er pixeltætheden højere på 37"...
Thor-thor skrev: Forsikringen bortfalder efter en totalskade. Men når du efter en eventuel totalskade får en ny skærm, vil du have 2 års reklamationsret på den, ligesom hvis du selv havde købt den.
Er du sikker på det? Kan det bekræftes?

Jeg giver dig desuden ret i antagelsen om at sandsynligheden for fejl er langt større i de første to år af apparatets levetid...
Men hvis man sparer ekstra-garantien hos Cinemagic, er man så ikke rigtig dårligt stillet hvis man skal gøre brug af garantien?
ex 1/2 års garanti og 1 1/2 års reklamationsret hvor bevisbyrden ligger hos mig? Og de kommer vel næppe og henter det ligesom de gør ved serviceaftalen? Så skal jeg til at sende det til sønderjylland... + intet lånetv... tja, det er mange overvejelser, I know...
Tak fordi I vil hjælpe mig med at gøre disse overvejelser :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg er orienteret så følger garantien apparatet, dvs. går det i stykker, så skal du tegne en ny forsikring på det apparat du får som erstatning.

Når prisforskellen er så lille, så ville jeg personligt vælge at støtte den lokale forhandler med en fysisk butik. Alt for ofte så spilder man en sælgers tid ved at inspicere et produkt i den fysiske butik, men så honorerer man ham ikke efterfølgende ved at købe noget hos ham. Når nu prisforskellen er så forsvindende, som jeg vil tillade mig at betegne den i dette tilfælde, så ville jeg helt klart tage den ægte 30 måneders garanti og samtidigt hjælpe med at holde liv i lokalforretningen.
Af ed
Godt argument!

I kampens hede for at mele min egen kage havde jeg slet og ret glemt dette hensyn.

Det kan meget vel blive tungen på vægtskålen...

Og ja, jeg har nemlig været i butikken og inspicere O-O