25 nov 2009, 13:34
Hej Flatpanels debat!
Tusind tak for de mange gode indlæg omkring fladskærme og især Panasonics serie af plasmaskærme. Jeg har nu besluttet mig for en 37" x10y, men:
HVOR SKAL JEG KØBE DEN?
Jeg har fået det kogt ned til to kandidater:
Panasonic Center Sommer-As i Rødovre
Eller
Cinemagic.
The low-down.
Sommer-as sælger for 5495. Med i prisen får jeg:
levering, 30 mdr garanti ved indmelding i panasonic club.
Cinemagic:
Prisen incl forsendelse er 4617. Desuden ville jeg investere i deres 4 års serviceaftele til 699= i alt: 5316 kr.
Altså en besparelse på knap 200 kr og ekstra 18 mdr garanti/service.
Umiddelbart virker Cinemagic's tilbud besnærende. Men jeg har flg tvivl:
1) er det den samme skærm som den jeg får fra panasonic center? Cinemagic siger at de sælger en EU-version og at det skulle være den samme som hos panasonic.
2) Er der nogen der har erfaring med reklamation hos nogen af de to forhandlere (eller andre panasonic centre?)
3) pixelfejldækning: Panasonic forhandleren fortalte at der er nogle restriktioner omkring deres dækning af pixelfejl. Noget med at kun lysende pixels vil berettige til reklamation - ikke døde pixels. Men han påstod at jeg ikke vil kunne se evt døde pixels hvis de kun er der enkeltvis.
Cinemagic lover 100% pixelgaranti.
Jeg tager imod med kyshånd hvis der er nogen der vil hjælpe mig på vej!
Er der evt andre forhandlere som I har god fidus til?
-ED
Tusind tak for de mange gode indlæg omkring fladskærme og især Panasonics serie af plasmaskærme. Jeg har nu besluttet mig for en 37" x10y, men:
HVOR SKAL JEG KØBE DEN?
Jeg har fået det kogt ned til to kandidater:
Panasonic Center Sommer-As i Rødovre
Eller
Cinemagic.
The low-down.
Sommer-as sælger for 5495. Med i prisen får jeg:
levering, 30 mdr garanti ved indmelding i panasonic club.
Cinemagic:
Prisen incl forsendelse er 4617. Desuden ville jeg investere i deres 4 års serviceaftele til 699= i alt: 5316 kr.
Altså en besparelse på knap 200 kr og ekstra 18 mdr garanti/service.
Umiddelbart virker Cinemagic's tilbud besnærende. Men jeg har flg tvivl:
1) er det den samme skærm som den jeg får fra panasonic center? Cinemagic siger at de sælger en EU-version og at det skulle være den samme som hos panasonic.
2) Er der nogen der har erfaring med reklamation hos nogen af de to forhandlere (eller andre panasonic centre?)
3) pixelfejldækning: Panasonic forhandleren fortalte at der er nogle restriktioner omkring deres dækning af pixelfejl. Noget med at kun lysende pixels vil berettige til reklamation - ikke døde pixels. Men han påstod at jeg ikke vil kunne se evt døde pixels hvis de kun er der enkeltvis.
Cinemagic lover 100% pixelgaranti.
Jeg tager imod med kyshånd hvis der er nogen der vil hjælpe mig på vej!
Er der evt andre forhandlere som I har god fidus til?
-ED